مشخص ضوابط دریافت مالیات از پزشکان

به گزارش مجله آیرخ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک بند از لایحه بودجه 1401، ضوابط دریافت مالیات از کادر پزشکی فعال در مراکز درمانی دولتی و خصوصی را معین کردند.

مشخص ضوابط دریافت مالیات از پزشکان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز، به ادامه آنالیز بخش های عایدیی لایحه بودجه 1401 پرداختند.

نمایندگان با تصویب بند (و) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه در اجرای ماده (6) قانون یاری به ساماندهی پسماند های عادی با مشارکت بخش غیردولتی مصوب 20/1/1399، وزارت امور اقتصادی و دارایی به وسیله سازمان امور اقتصادیاتی کشور موظف است یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات و کالا هایی که تمام یا قسمتی از آن ها قابل بازیافت است را أخذ و منابع حاصله را به ردیف عایدیی شماره 160189 واریز کند.

وکلای ملت، با تصویب بند (ح) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه، ساز و کار دریافت اقتصادیات از کادر پزشکی فعال در مراکز درمانی دولتی و خصوصی را مشخص کردند.

براساس جزء یک بند ح تبصره (6) ماده واحده کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهاد های عمومی، نیرو های مسلح، خیریه ها و شرکت های دولتی مکلفند ده درصد (10%) از حق الزحمه یا حق العمل گروه پزشکی که به موجب دریافت وجه صورتحساب های ارسالی به بیمه ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می گردد به عنوان علی الحساب اقتصادیات کسر و به نام پزشک مربوط تا انتها ماه بعد از وصول مبلغ صورتحساب به حساب سازمان امور اقتصادیاتی کشور واریز نمایند. اقتصادیات علی الحساب این بند شامل کلیه پرداخت هایی که به عنوان عایدی حقوق و کارانه مطابق جزء (5) بند (الف) تبصره (12) این قانون پرداخت و اقتصادیات آن کسر می گردد، نخواهد بود. حکم ماده (199) قانون اقتصادیات های مستقیم مصوب 3/12/1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی در اجرای این بند جاری است.

بعلاوه مطابق فراز دیگری از این بند، سازمان امور اقتصادیاتی کشور مکلف است پرونده های اقتصادیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سال های 1398-1399-1400 را تا انتها سال 1401 رسیدگی نماید و عایدی های ناشی از آن را به ردیف عایدیی شماره 110207 نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

در بند ط تبصره 6 ماده واحده لایحه نیز آمده است:

سازمان امور اقتصادیاتی کشور مکلف است عوارض به اندازه ده درصد (10%) ارزش کالا ها و خدمات موضوع ماده (48) قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت (2) مصوب سال 1393 را أخذ و به ردیف عایدیی 160109 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2225

به "مشخص ضوابط دریافت مالیات از پزشکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص ضوابط دریافت مالیات از پزشکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید