تفاوت پروازهای بیزنس با فرست کلاس چیست؟، جایگاه مناسب خود را انتخاب کنید

به گزارش مجله آیرخ، کلاس های پروازی در میان ایرلاین های مطرح و ناشناخته دنیا معمولا به دسته بندی های معین پروازی و با بسته های خدماتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می گیرند. اکونومی کلاس، فرست کلاس و بیزنس کلاس از دسته کلاس های پروازی هستند که هر کدام از آن ها هواداران خاص خود را دارند. هر مسافری بسته به بودجه ای در اختیار دارد و خواسته ای که از سفر هوایی اش دارد یکی از این گزینه ها را انتخاب می نمایند. اما با توجه به قیمت بالا و سبک تبلیغات گسترده برای دو کلاس پروازی بیزنس یا فرست کلاس این سوال مطرح می گردد واقعا این دو کلاس پروازی معروف برای چه کسانی مناسب است؟

تفاوت پروازهای بیزنس با فرست کلاس چیست؟، جایگاه مناسب خود را انتخاب کنید

ممکن است وقتی به دنبال پروازی خاص می شد، کمی در انتخاب میان پرواز فرست کلاس و بیزنس کلاس دچار سردرگمی شوید. صندلی های کدام از این دو کلاس پروازی راحت تر است؟ خدمات کدام یک بهتر است؟ البته ناگفته نماند که در بسیاری از موارد این دو کلاس پروازی با هم تفاوت چندانی ندارند؛ فضای خالی در جلوی صندلی، فضای اضافی برای گذاشتن بارهای دم دستی، میان وعده های اضافی و اغلب، صبحانه های رایگان، مواردی هستند که در دو کلاس پروازی یکسان هستند. اما تفاوت ها میان این دو کلاس پروازی چه چیزهایی هستند؟ می خواهید متفاوت سفر کنید. نمی خواهید وقتی سوار هواپیما می شوید، صندلی های کلاس اکونومی را مقابل خود ببینید. به دنبال فضایی بازتر می شد و به همین خاطر بلیط کلاس پروازی فرست کلاس را می خرید. از غذا تا میان وعده های غذایی که در این کلاس پروازی ارائه می گردد به مراتب با کلاس اکونومی متفاوت است. یکی از عمده تفاوت هایی که کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس با هم دارند این است که پرواز فرست کلاس، شیک ترین و مجهزترین گزینه های کلاس پروازی در میان ایرلاین ها است. به طور کلی می توان گفت که اگر می خواهید در پروازتان مانند خانه تان راحت باشید، پس نباید به بودجه فکر کنید و مستقیم باید به سراغ خرید بلیط کلاس پروازی فرست کلاس بروید و این سوال را که بیزنس یا فرست کلاس کدام بهتر است را در ذهن تان پاک کنید. اما به یاد داشته باشید که بسیاری از گزینه ها در کلاس های پروازی از اکونومی گرفته تا بیزنس کلاس یکسان هستند.

چه کسانی باید پرواز بیزنس کلاس را انتخاب نمایند؟

نقل است که اولین پرواز بیزنس کلاس در سال 1996 میلادی اجرا شده است. در این پرواز که یکی از سرمایه گذاران مشهور بین المللی به مقصد استرالیا قصد سفر داشته است، تقاضای پرواز اختصاصی نموده اما از آن جایی که در آن ساعت تنها یک هواپیما آماده پریدن بوده است، سرآخر، ایرلاین مجبور شده بود تا تعریف جدیدی به نام پرواز بیزنس کلاس را از آن به بعد برای چنین پروازهایی در نظر بگیرد. این کلاس پروازی به ندرت به خاطر خدماتی که به گزینه های خود برای افراد پرمشغله و کسب و کار اضافه نمود به یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین کلاس های پروازی در دنیا معروف شد. باری، در حال حاضر بسیاری از کسانی که عجله دارند و در پی برگزاری جلسه ای فوری و یا عقد قراردادی در مقصد دیگر قصد سفر دارند، ترجیح می دهند، هر چند گران، با کلاس پروازی بیزنس کلاس همراه شوند و خود را با بالاترین کیفیت در خدمات در پرواز به مقصد موردنظر شان برسانند. در کل می توان گفت اگر به دنبال کلاس پروازی می شد که بتواند شما را در اسرع وقت و بدون این که از نشستن روی صندلی هایش خسته شوید و یا به خاطر وعده غذایی معمولی اش گرسنه به مقصد برسید، باید بیزنس کلاس را انتخاب کنید.

چرا باید فرست کلاس را انتخاب کنیم؟

اول باید این نکته را خاطر نشان کرد که در جواب این سوال که باید بیزنس یا فرست کلاس برای سفرمان انتخاب کنیم، پرواز فرست کلاس یک ضرورت به حساب نمی آید! اما کسانی که این کلاس پروازی در میان تجربیات سفر خود دارند می گویند که حتی برای یک بار هم که شده کلاس پروازی فرست کلاس را تجربه کنید. تماشای فیلم آن هم در حالتی که روی صندلی تان امکان دراز کشیدن دارید و در ارتفاعی چند هزار پایی در حال پرواز هستید، بی شک یکی از ناب ترین تجربیاتی است که هر کسی می تواند برای ادامه زندگی به آن رجوع کند و از یادآوری آن لذت ببرد. مسافران معمولا از این که نمی توانند در کلاس های پروازی مختلف به خاطر دلایلی مانند سر و صدا و شلوغی بیش از حد راحت بخوابند شکایت دارند اما در میان تمام کلاس های پروازی، شما بی شک می توانید با در اختیار داشتن امکاناتی مانند گوشی صدا گیر و صندلی اختصاصی تان، خواب راحتی را تجربه کنید. این که بیزنس یا فرست کلاس را انتخاب می کنید به عهده خودتان است اما باید دانست که هر دو کلاس پروازی که به آن ها پرداختیم از کلاس های پروازی شناخته شده و البته گران هستند و برای استفاده از هر کدام بهتر است دلیل قانع نماینده ای برای خود داشته باشید.

الی گشت

منبع: گردشبان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1194

به "تفاوت پروازهای بیزنس با فرست کلاس چیست؟، جایگاه مناسب خود را انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت پروازهای بیزنس با فرست کلاس چیست؟، جایگاه مناسب خود را انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید