توسعه یافتگی با همسو شدن اقتصاد و سیاست خارجی محقق می گردد

به گزارش مجله آیرخ، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: کشوری می تواند پیشرفت کند و به توسعه یافتگی دست یابد که سیاست خارجی و اقتصاد آن در یک ریل حرکت نمایند و در تناقض با یکدیگر نباشند که در این صورت می توان برای کشور ثروت فراوری کرد.

توسعه یافتگی با همسو شدن اقتصاد و سیاست خارجی محقق می گردد

محمود سریع القلم در همایش منابع انسانی و توسعه با حضور جمعی از فعالان مالی، اضافه کرد: شرایط یک فرد، شرایط یک بنگاه مالی و درنهایت شرایط یک کشور و امکان ایجاد تغییر در جهت فعالیت، به تصمیم هایی که می گیرد، بستگی دارد.

وی مهم ترین اولویت هر کشور را ثبات سازی و تنظیم روابط پایه با همسایگان آن به ویژه همسایگان ثروتمند مطرح نمود و اضافه کرد: با یادگیری و اجرای علم توسعه یافتگی می توان به شرکای تجاری کشورهای همسایه تبدیل شد.

در ادامه این همایش رئیس اتاق کرمان نیز گفت: در عمل به این نتیجه رسیده ایم که حلقه مفقوده توسعه استان کرمان، نبود نیروی انسانی ماهر و پیشرفته است.

سیدمهدی طبیب زاده اضافه کرد: استان به لحاظ برخورداری از منابع فیزیکی و خدادادی جایگاه خوبی دارد اما نتوانسته جایگاه مناسب را در شاخص های مربوط به توسعه پایدار به دست آورد.

وی اظهار کرد: توجه به نیروی انسانی از عوامل حکمرانی خوب محسوب می گردد و در گذار از اقتصاد متکی بر منابع به اقتصاد دانش بنیان، اصلی ترین عامل نیروی انسانی است.

در این همایش بعضی اساتید دانشگاه سخنان خود را با موضوع نقش مدیریت منابع انسانی در موفقیت بنگاه های مالی، خوانشی از تجربه اوج در مدیریت منابع انسانی و توسعه سرمایه های انسانی، چالش ها و فرصت ها ارائه کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2262

به "توسعه یافتگی با همسو شدن اقتصاد و سیاست خارجی محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه یافتگی با همسو شدن اقتصاد و سیاست خارجی محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید