توصیه جدید در حمل و نقل عمومی بارسلون برای جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش مجله آیرخ، وقت حرف زدن تمام شده است و دست کم در وسایل حمل و نقل عمومی بارسلون اینگونه است، جایی که از مسافران خواسته می گردد سکوت نمایند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری گردد.

توصیه جدید در حمل و نقل عمومی بارسلون برای جلوگیری از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، این شهر اسپانیایی در معرفی حمل و نقل سکوت پیشگام بود و بعضی مناطق دیگر اسپانیا نیز این الگو را اتخاذ نموده اند.

این ایده از توصیه های کارشناسان حوزه بهداشت پیروی می نماید.

ماریا کروز مینگیلون، محقق در شورای تحقیقات ملی اسپانیا به رسانه های محلی گفت: افرادی که فریاد می زنند یا با تلفن صحبت می نمایند، می توانند تا 50 برابر ذرات بیشتری به اطراف منتشر نمایند.

ایسیر گاوین والس، وزیر زیرساخت ها در دولت محلی کاتالونیا نیز گفته است که مطالعات علمی در اروپا نشان می دهد حمل و نقل عمومی منطقه خطر برای شیوع بیشتر ویروس نیست با این حال این اقدام می تواند در حفظ سلامتی یاری کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی ترس داشتند زیرا رعایت فاصله ایمن سخت است اما با اقداماتی مانند ممنوعیت خوردن یا آشامیدن و سکوت، خطرات را کاهش می دهیم.

مقام های اسپانیایی تاکید کردند که این تنها یک توصیه مفید و موثر است و عدم رعایت آن جریمه ای در پی نخواهد داشت.

در خطوط ریلی کاتالونیا تابلوهای سبز رنگی داخل واگن های قطار دیده می گردد که پیغام واضحی دارند: سکوت یا قطارهای بی صدا

شرکت حمل و نقل عمومی بارسلون کارزار اجتناب از سخن گفتن را کلید زده است. آن ها به وسیله پیغام رسان های موجود در این شبکه حمل و نقل توصیه های خود را به مسافران منتقل می نمایند.

در حالی که بعضی، مخالف این ایده بوده و معتقدند که هیچ کس واقعا از این توصیه پیروی نمی نماید اما در مقابل، وزیر زیرساخت ها در دولت محلی کاتالونیا می گوید که مسافران به طور کلی این توصیه را بسیار خوب پذیرفته اند.

وی اضافه می نماید: مردم سعی می نمایند از خود محافظت نمایند، آن ها این موضوع را به عنوان یک روش طبیعی پیشگیری پذیرفته اند.

هرچند مقامات اذعان می نمایند که هنوز هیچ اطلاعات آماری درباره تاثیر واقعی این اقدام وجود ندارد.

توصیه پزشکان فرانسوی: در وسایل حمل و نقل عمومی سکوت کنید

علاوه بر اسپانیا پزشکان فرانسوی هم توصیه های جدید خود را برای کند کردن شیوع ویروس منتشر کردند. آن ها توصیه کردند که صحبت در حمل و نقل عمومی متوقف گردد.

آموزشگاه پزشکان فرانسه به مردم توصیه نموده است که در مترو، اتوبوس یا هر جای دیگری که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد از صحبت کردن خودداری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1628

به "توصیه جدید در حمل و نقل عمومی بارسلون برای جلوگیری از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه جدید در حمل و نقل عمومی بارسلون برای جلوگیری از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید