کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر خشونت های خانگی در فرانسه تا بزرگترین بحران صنعت هواپیمایی آلمان

به گزارش مجله آیرخ، جدیدترین تحولات کرونا در اروپا از افزایش قابل توجه خشونت های خانگی در فرانسه و کاهش چشمگیر مسافران فرودگاه های آلمان که به بزرگترین بحران صنعت هواپیمایی این کشور از جنگ جهانی دوم منجر شده، خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر خشونت های خانگی در فرانسه تا بزرگترین بحران صنعت هواپیمایی آلمان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و مرتبا بر عواقب مالی، سیاسی و اجتماعی آن اضافه کرده می گردد.

افزایش دو برابری آمار مبتلایان در پی کاهش محدودیت ها در یونان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که آمار مبتلایان به کرونا در یونان در پی کاهش بعضی محدودیت ها به شدت افزایش پیدا نموده است. بعد از اینکه دولت هفته گذشته اجازه بازگشایی مغازه ها در این کشور را صادر کرد آمار مبتلایان از روز چهارشنبه حدود 858 مورد افزایش پبدا نموده که البته در مقایسه با بسیاری کشورها رقم پایینی بوده اما حاکی از دو برابر شدن آمار مبتلایان از زمان این کاهش محدودیت ها است.

ویروس کرونا سلاح متخلفان انگلیسی علیه پلیس

در جریان بحران کرونا بسیاری افراد در انگلیس و ولز از این ویروس به عنوان سلاحی علیه پلیس استفاده می نمایند. بر اساس یک نظر سنجی حدود 21 درصد افسران پلیس انگلیس از طرف شخص مظنون به آلودگی به این ویروس به طرفشان آب دهان پرتاب می گردد و حدود 24 درصد هم در معرض نفس آلوده و یا سرفه آلوده قرار می گیرند. تقریبا حدود دو سوم نیروهای پلیس انگلیس در معرض تهدید آلودگی به کرونا با پرتاب آب دهان، سرفه یا نفش افراد آلوده قرار دارند.

بنابراین میزان موارد ابتلا به کرونا در بین نیروهای پلیس انگلیس بسیار بالا است و تقریبا 26 درصد نیروها به کرونا مبتلا شده اند که نیمی از آن ها احتمال می دهند که در جریان ماموریت ها به این ویروس آلوده شده باشند.

بیشتر شهروندان آلمانی خواهان بستن مرزها هستند

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی در بحران کرونا خواهان بستن مرزها در داخل اتحادیه اروپا بوده اند.

این نظر سنجی که از طرف زد دی اف آلمان صورت گرفته نشان می دهد که 57 درصد این را اقدامی درست و 40 درصد هم آن را رد می نمایند. 59 درصد هم بستن مدارس را درست می دانند و 35 درصد هم آن را رد می نمایند.

دولت فرانسه از احتمال تشدید محدودیت ها اطلاع داد

دولت فرانسه هم اعلام نموده که حدود 10 درصد از موارد ابتلا به کرونا در این کشور را می توان در نوع ویروس انگایسی جستجو کرد.

سخنگوی دولت فرانسه تاکید نمود که تشدید محدودیت ها همچنان یک گزینه برای این کشور است. وی جزئیاتی در این باره را اعلام نکرد.

در روز چهارشنبه نهادهای بهداشتی فرانسه از ابتلای حدود 27 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع دادند که بیشترین آمار مبتلایان روزانه در این کشور از اواسط ماه نوامبر و آغاز موج دوم کرونا محسوب می گردد. این مسئله حاکی از آن است که اقدامات فعلی برای مهار ویروس جهش یافته انگلیسی کافی نیستند.

کاهش چشمگیر میزان رضایت مندی آلمانی ها از مدیریت بحران کرونای دولت

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که میزان رضایتمندی شهروندان آلمانی از رویکرد دولت آلمان در بحران کرونا به شدت کاهش پیدا نموده است. بر اساس نظر سنجی موسسه آلنزباخ تنها 49 درصد از مدیریت بحران کرونای دولت راضی بوده و 42 درصد از آن ناراضی هستند.

ورود مسافران از کشورهای با شیوع گسترده ویروس انگلیسی به آلمان ممنوع می گردد

وزارت کشور آلمان بیان کرد که دولت در اقدامی ملی گرایانه و بدون هماهنگی با اروپا می خواهد ورود مسافران از کشورهای با شیوع گسترده ویروس انگلیسی از جمله انگلیس، برزیل، پرتغال و آفریقای جنوبی را ممنوع کند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان دولت فدرال می خواهد امروز (آدینه) درباره ممنوعیت گسترده سفر از کشورهایی که ویروس جهش یافته انگلیسی در آن گسترش پیدا نموده است توافق کند.

دولت آلمان در این طرح ممنوعیت سفر، بر مناطقی که ویروس جهش یافته انگلیسی در آن گسترش پیدا نموده از جمله کشورهای انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل تمرکز نموده است. قرار است سفرها از این کشورها به آلمان محدود گردد

وزیر کشور آلمان مهار و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور را از اهداف عظیم این طرح اعلام نموده است. به این ترتیب دولت آلمان از یک راه چاره اروپایی برای مهار این بحران برای اولین بار از اروپا فاصله گرفته و به صورت مستقل عمل می نماید.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان همچنین گفت: آلمان با این تصمیم خود روی یک رویکرد اروپایی برای این منظور منتظر نمی ماند. بر اساس اطلاعات تا به حال ارائه شده این مسئله قابل انتظار نیست که در زمان قابل پیش بینی راه چارهی اروپایی برای این مسئله یافت گردد و به همین دلیل آلمان حالا در سطح ملی این کار را انجام می دهد.

زیهوفر در آستانه نشست ویدئویی وزرای کشور اروپایی بیان کرد که سران اتحادیه اروپا هفته گذشته توافق کردند که ترددهای مسافران در اروپا را تا حد زیادی کاهش دهند.

بعد از آن کمیسیون اروپایی قواعد سختگیرانه آزمایش کرونا و قرنطینه را برای کشورها و مناطق با تعداد بالای مبتلایان به کرونا پیشنهاد داد.

مجلس اروپا هم خواهان تشدید فشارها بر شرکت آسترازانکا شد

معاون رئیس مجلس اروپا هم در مناقشات اتحادیه اروپا با شرکت داروسازی آسترازنکا برای تحویل واکسن کرونا بر لزوم دستیابی به توافق تاکید نموده و ابراز امیدواری کرد که حتی تحت فشار جریمه های احتمالی این شرکت سعی کند ظرفیت فراوری خود را بالا ببرد. وی در عین حال گفت که جبران خسارت احتمالی برای ما دردی را دوا نمی نماید و ما دوزهای واکسن خود را می خواهیم. وی همچنین این را مسئله ساز دانست که قرارداد صورت گرفته بین شرکت آسترازنکا و اتحادیه اروپا برای مجلس این اتحادیه قابل رویت نیست.

مناقشات بین آسترازنکا، غول بریتانیایی، سوئدی داروسازی دنیا و اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و مذاکرت بحران روز گذشته بین این شرکت و اتحادیه اروپا هم منجر به هیچ راه چارهی نشد.

استلا کریاکیدس، کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا روز گذشته در پیامی توئیتری بیان کرد: ما از عدم شفافیت مستمر درباره برنامه تحویل واکسن متاسفیم. وی تاکید نمود که اتحادیه اروپا از آسترازنکا یک برنامه روشن برای تحویل سریع دوزهای واکسنی را که برای سه ماهه اول به اتحادیه اروپا وعده داده بود درخواست می نماید.

وی در عین حال لحن سازنده مناسب رئیس این شرکت داروسازی در مذاکرات با اتحادیه اروپا را ستود.

این شرکت عظیم داروسازی هم اعلام نموده که مذاکرات شفاف و سازنده ای را درباره پیچیدگی افزایش فراوری واکسن و دشواری های آن با اروپا برگزار نموده و همکاری های تنگاتنگ برای ترسیم یک جهت مشترک برای تحویل واکسن به اروپا را وعده داده است.

اتحادیه اروپا اخیرا آسترازنکا، غول بریتانیایی-سوئدی داروسازی دنیا را تهدید کرد که در صورت عدم پایبندی به تعهداتش، اجازه صادرات واکسن کرونای فراوریی این شرکت از خاک اروپا به خارج را نخواهد داد

عظیمترین بحران صنعت هواپیمایی آلمان بعد از جنگ دنیای دوم

کرونا شمار مسافران در فرودگاه های آلمان را به پایین ترین سطح از زمان اتحاد دوباره این کشور رسانده است.

بر اساس اطلاعات این صنعت از 21 فرودگاه این کشور از ژانویه تا دسامبر سال 2020 63 میلیون مسافر در این کشور شمارش شده است که حدود یک چهارم مسافران در سال 2019 است. صنعت هواپیمایی آلمان از عظیمترین بحران بعد از جنگ دنیای دوم سخن گفته است.

ارتش آلمان هم یک تیم شناسایی را به پرتغال اعزام نموده تا امکان یاری در مبارزه با ویروس کرونا را مورد ارزیابی قرار دهند. یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام نموده که کارشناسان باید در این باره شفاف سازی نمایند که چه حمایت هایی در این مکان ها ضرورت دارد و قابل انجام است.

تداوم شیوع ویروس انگلیسی در آلمان

ده ها مورد از ویروس جهش یافته انگلیسی در ایالت نیدرزاکسن آلمان هم کشف شده است. در مهد کودکی در فرایبورگ آلمان هم مواردی از آلودگی به این ویروس دیده شده است.

تمدید محدودیت ها در لیتوانی

کشور لیتوانی هم محدودیت های کرونایی را تا سرانجام فوریه تمدید می نماید.

بیش از 900 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 17553مورد دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت و بیش از 900 مرگ دیگر در اثر ابتلا به این بیماری در این مدت اطلاع داده است.

تمدید قرنطینه در مجارستان

کشور مجارستان هم برای مهار کرونا قرنطینه و محدودیت ها در این کشور را تا اول ماه مارس تمدید می نماید.

هشدار سازمان بهداشت دنیای به اروپا درباره کاهش سریع محدودیت ها

سازمان بهداشت دنیای هم به اروپا درباره کاهش زودتر از موعد محدودیت ها هشدار داده است.

هانس کلوگ، رئیس بخش اروپای سازمان بهداشت دنیای در این باره گفته است: آمار مبتلایان همچنان بالا و سیستم بهداشت همچنان تحت فشار بالا واقع شده است.

وی بیان کرد که برای کاهش آمار مبتلایان کوشش های مداوم و پایدار ضرورت دارد.

فراوری خودرو در انگلیس به پایین ترین سطح از سال 1984 رسید

شیوع ویروس کرونا موجب شده است تا فراوری خودرو در بریتانیا طی سال 2020 به پایین ترین سطح خود از سال 1984 میلادی برسد.

انجمن فراورینمایندگان و بازرگانان خودروی بریتانیا اعلام نموده است که پس از آنکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی کارخانه ها و افت شدید تقاضا شد، فراوری خودروی بریتانیا در سال 2020 به پایین ترین رقم از سال 1984 میلادی رسید.

انجمن فراورینمایندگان و بازرگانان خودروی بریتانیا اضافه کرد: در سال 2020 در مجموع 920928 دستگاه خودرو فراوری شده که نسبت به 2019 میلادی بیش از 29 درصد کاهش داشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که افت شدید تقاضا موجب تعطیلی چندماهه بعضی کارخانه ها شده و بسیاری از کارخانه های دیگر نیز هنوز با کمتر از ظرفیت عادی خود مشغول به فعالیت هستند.

مایک هاوس مدیر عامل انجمن فراورینمایندگان و بازرگانان خودروی بریتانیا در این باره گفت: این آمارها بدترین عملکرد در یک نسل است که نشانگر آثار مخرب و زیان بار بحران کرونا بر فراوری خودرو در بریتانیا است.

این گزارش اضافه کرد: فراوری شرکت جگوار لندروور در این مدت با 37 درصد کاهش به 243908 دستگاه خودرو رسیده است. این مساله موجب شده تا شرکت نیسان با فراوری 245649 دستگاه خودرو به عظیمترین فراوری نماینده خودرو در بریتانیا تبدیل گردد.

پیش بینی می گردد فراوری خودرو در بریتانیا در سال 2021 نیز به بالای یک میلیون دستگاه برسد.

کارخانه خودروسازی هوندا در سوییندون نیز به خاطر تبعات ناشی از بحران کرونا برای همیش تعطیل شده است.

شرکت های عظیم خودروسازی بریتانیا از دولت بوریس جانسون نخست وزیر خواسته اند تا از این بخش حمایت کند

درخواست یاری پرتغال از شرکای اروپایی

نخست وزیر پرتغال هم با اعلام اینکه کشورش در سخت ترین مرحله بحران کرونا قرار گرفته است از کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای مقابله با شرایط حاد کرونایی درخواست یاری نموده است.

پرتغال به شدت با شیوع گسترده کرونا روبرو شده و در این کشور تا به حال 668951 نفر به کرونا مبتلا شده و 11305 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

افزایش چشمگیر خشونت خانگی در فرانسه

در دوران بحران کرونا فرانسه شاهد افزایش چشمگیر میزان تجاوز و خشونت خانگی بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت کشور فرانسه روز پنج شنبه بیان کرد که در این کشور در سال 2020 یازده درصد تجاوز بیشتر و 9 درصد خشونت خانگی بیشتر در خانواده ها گزارش شده است. دولت این افزایش خشونت های خانگی را با بحران سلامت در جامعه مرتبط دانسته است.

جدیدترین آمار کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3715054 نفر به کرونا مبتلا شده و 101887 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 3106859 نفر به کرونا مبتلا شده و 74456 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم تا به حال2774014 نفر به کرونا مبتلا شده و 57291 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم 2501147 نفر به کرونا مبتلا شده و 86889 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 2179679 نفر به کرونا مبتلا شده و 55358 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1586

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر خشونت های خانگی در فرانسه تا بزرگترین بحران صنعت هواپیمایی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر خشونت های خانگی در فرانسه تا بزرگترین بحران صنعت هواپیمایی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید