جمهوری چک: اقدام تلافی جویانه روسیه فراتر از حد انتظار بود!

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یکی از مقامات بلندپایه جمهوری چک روز دوشنبه خاطرنشان کرد که اخراج 20 تن از کارکنان سفارت این کشور از سوی مقامات روسیه که به تلافی اخراج 18 کارمند سفارت روسیه در پراگ صورت گرفت، فراتر از یک واکنش مورد انتظار بود و دولت چک در حال آنالیز گام های بیشتر است.

جمهوری چک: اقدام تلافی جویانه روسیه فراتر از حد انتظار بود!

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

گفتنی است، پراگ روز شنبه شماری از دیپلمات های روسیه را از خاک خود اخراج کرد و مدعی شد که سرویس اطلاعاتی روسیه در دو انفجار انبار مهمات این کشور در اکتبر و دسامبر 2014 دست داشته است.

اما مسکو با رد این اتهام ها موضع جمهوری چک را تحریک آمیز خواند. در واقع، این اختلاف و اتهام زنی بزرگترین تنش به وجود آمده میان پراگ و مسکو از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق بشمار می رود.

یان هاماچک وزیر خارجه موقت جمهوری چک گفت که روز دوشنبه در یک ویدئو کنفرانس که با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار گردید، از آنها خواسته است تا با این کشور ابراز همبستگی نمایند.

هاماچک همچنین در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت که اقدام دولت روسیه فراتر از حد انتظار ما بود. شمار دیپلمات های اخراج شده بیش از تعداد مأموران اطلاعاتی بود که ما اخراج کردیم.

وی در ادامه به ملاقات احتمالی خود با نخست وزیر چک و تبادل نظر درباره برداشتن گام های احتمالی در آینده اشاره نمود.

گفتنی است که نخست وزیر جمهوری چک در یک موضع گیری نسبت به انفجارهای اکتبر و سپتامبر 2014 ضمن رد ادعاها مبنی بر وقوع تروریسم دولتی، مدعی شد که این حمله ها یک عملیات غیرقابل قبول به دست مأموران جاسوسی روسیه بوده است. به زعم وی، روسیه به جمهوری چک حمله نکرد. [بلکه] عوامل [روسیه] حمله کردند. و ما می توانیم این حمله را یک اقدام تروریستی بدانیم که توسط این عوامل اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1780

به "جمهوری چک: اقدام تلافی جویانه روسیه فراتر از حد انتظار بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری چک: اقدام تلافی جویانه روسیه فراتر از حد انتظار بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید