حمیدی: مربیان ایرانی سطح بالایی دارند ، گزینه های خوب خارجی ماهانه 15 تا 20 هزار یورو هزینه دارند

به گزارش مجله آیرخ، کارشناس والیبال کشورمان گفت: مربیان ایرانی سطح خوب و بالایی دارند، اما اگر هدف انتخاب آن ها برای تیم ملی است بهتر است تا مشاور سطح بالای خارجی هم داشته باشند.

حمیدی: مربیان ایرانی سطح بالایی دارند ، گزینه های خوب خارجی ماهانه 15 تا 20 هزار یورو هزینه دارند

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان که به عنوان یکی از حاضرین در جلسه آنالیز شرایط تیم ملی والیبال حضور داشت گفت: نام گزینه خاصی مطرح نشد، اما سوالی که در این میان وجود داشت این بود که آیا فدراسیون پول آن را دارد تا 15 تا 20 هزار یورو در ماه هزینه مربی خوب خارجی کند یا خیر؟ چنین مربیانی باید در سطح آناستازی، ولاسگو، برجینی، ساموئل و یا هنین باشند. این ها کسانی هستند که می توانند در والیبال ایران تاثیرگذار باشند، زیرا تیم ملی ایران 12 تیم خوب دارد که هرکدام در لیگ های مطرح اروپایی سابقه بازی دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا نام گزینه ایرانی هم برای تیم ملی مطرح شد یا خیر، بیان داشت: مربیان خوبی در ایران داریم و می توان روی آن ها سرمایه گذاری کرد، اما در این جلسه نام گزینه خاصی مطرح نشد و قرار شد در جلسه بعدی در این خصوص صحبت گردد و پس از آن تصمیم گیری نمایند که آیا می توان از مربی ایرانی استفاده کرد یا خیر، البته به نظر من افرادی، چون رحمان محمدی راد، بهروز عطایی، پیمان اکبری و سعید رضایی مربیان خوبی هستند که می توانند در تیم ملی حضور داشته باشند.

حمیدی در ادامه و در پاسخ به این سوال که مربی ایرانی باید چه شرایطی برای راهنمایی تیم ملی داشته باشد گفت: یکی از حاضران در جلسه صحبت جالبی را مطرح نمود و گفت که اگر مربی ایرانی در تیم ملی حضور داشته باشد حتما باید یک مربی سطح بالای خارجی هم به عنوان مشاور در کنار او حضور داشته باشد. کسانی در سطح ولاسکو و آناستازی، سرمربیان توانمندی هستند که می توانند به عنوان مشاور برای دو ماه در کنار تیم ملی باشند و بر تیم های نوجوانان و جوانان نظارت داشته باشند.

او اضافه کرد: مسئله دیگری که وجود دارد آن است که تیم ملی شاید در طول یک سال برای رقابت های لیگ ملت ها و حتی المپیک بیش از یک ماه و نیم کاری نداشته باشد. همین حالا شاهد آن هستیم که ژاپن سرمربی ژاپنی دارد، اما بلین، سرمربی تیم ملی فرانسه که با این تیم پیروز به کسب عنوان های خوبی شده بود، قرار است به عنوان مشاور در کنار تیم حضور داشته باشد و تنها وظیفه کوچینگ در زمان برگزاری بازی ها بر عهده سرمربی ژاپنی است. به نظر من هرمربی ایرانی که بیاید باید از او حمایت کرد و در کنار او بود، تا بتوان به نتایج و شرایط مطلوب رسید.

حمیدی گفت: یکی دیگر از پیشنهاد هایی که در این جلسه صورت گرفت آن بود که برای جلسه بعدی از کارشناسان و افراد با سابقه که در شهرستان های دیگر حضور دارند، استفاده گردد و کارشناسان به وسیله ویدئو کنفرانس با تهران در ارتباط باشند و در جلسه شرکت نمایند. همچنین مربی که قرار است راهنمایی گر تیم ملی باشد باید از طرف فدراسیون ملزم گردد تا برخورد خوبی با رسانه ها داشته باشد. زیرا ما شاهد آن بودیم که از اواخر حضور ولاسکو به بعد این سرمربیان در اختیار یکی دو نفر قرار گرفتند و تصمیماتشان بر اساس حرف آن ها بود و فدراسیون مجبور شد چندین بار مقابل خبرنگاران بایستد.

کارشناس والیبال کشورمان در انتها بیان داشت: بازهم می گویم اگر مربی ایرانی باشد، همه ما باید در کنار او حضور داشته باشیم و به خوبی از تیم حمایت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1166

به "حمیدی: مربیان ایرانی سطح بالایی دارند ، گزینه های خوب خارجی ماهانه 15 تا 20 هزار یورو هزینه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیدی: مربیان ایرانی سطح بالایی دارند ، گزینه های خوب خارجی ماهانه 15 تا 20 هزار یورو هزینه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید