خبرنگاران گروه 7 خواهان تجدید نظر چین درخصوص هنگ کنگ شد

به گزارش مجله آیرخ، لندن- خبرنگاران- وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه 7 روز چهارشنبه (29 خرداد) با صدور بیانیه ای مشترک نسبت به تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین، عمیقاً ابراز نگرانی نموده و خواهان تجدید نظر پکن در این زمینه شدند.

خبرنگاران گروه 7 خواهان تجدید نظر چین درخصوص هنگ کنگ شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این بیانیه که در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شده، آمده است؛ ما وزرای امور خارجه ایالات متحده (آمریکا)، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، پادشاهی متحده (انگلیس) و نماینده عالی اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود درباره تصمیم چین برای اجرای قانون امنیت ملی هنگ کنگ را اعلام می کنیم.

این بیانیه می افزاید؛ تصمیم چین با قانون اساسی هنگ کنگ و تعهدات الزام آور بین المللی پکن وفق بیانیه مشترک چین و انگلیس، منطبق نیست.

بیانیه یادشده هشدار می دهد که تصمیم پکن اصول یک کشور با دو حکومت و خودمختاری عالی هنگ کنگ را به محاق می برد.

نویسندگان این بیانیه با تکیه بر گفت وگوهای آزاد، رایزنی با جریان های ذیربط و احترام به آزادی هنگ کنگ خواهان تجدید نظر پکن در این زمینه شده اند.

پیش از این، وزیران خارجه شبکه اطلاعاتی فایو آیز نیز با صدور بیانیه ای مشترک نسبت به تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کنگره ملی خلق چین، ابراز نگرانی نموده و از پکن خواسته اند تا به تعهدات خود در چارچوب اعلامیه مشترک با انگلیس پایبند باشد.

اتحادیه اروپا اما رویکرد نرم تری را در پیش گرفته و تأکید دارد که روابطش با پکن بر پایه احترام و اعتماد متقابل است.

کنگره ملی خلق چین بتازگی لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد.

رأی گیری به این قطعنامه، بدان معناست که کنگره ملی خلق چین اجازه دارد تا قانونی را پیشنهاد و ارایه کند که بر اساس آن با جدایی طلبان، براندازان، تروریست ها و دسیسه گران همکار با دولت های ذی نفوذ خارجی در هنگ کنگ، مقابله می گردد.

مقامات چین معتقدند این قانون به منظور جلوگیری، متوقف کردن و مجازات فعالیت هایی که به طور جدی امنیت ملی را به خطر می اندازد از قبیل اقدام برای تجزیه کشور و یا کوشش برای براندازی قدرت حاکم و همچنین فعالیت های نیروهای خارجی که در امور هنگ کنگ دخالت می نمایند، ضروری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران گروه 7 خواهان تجدید نظر چین درخصوص هنگ کنگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گروه 7 خواهان تجدید نظر چین درخصوص هنگ کنگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید