اعتراض شدید چین به بیانیه گروه هفت

به گزارش مجله آیرخ، ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه گفت، پکن اعتراض شدید خود را به انتقادهای مطرح شده علیه خود در بیانیه گروه هفت بعد از اجلاس این گروه در انگلیس ابراز نموده است.

اعتراض شدید چین به بیانیه گروه هفت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ رفیق بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان اجلاس گروه هفت در کورنوال انگلیس در 11-13 ژوئن، رهبران این گروه بیانیه ای منتشر نموده و در آن گفتند، با چین در قبال مسائل مهم مشترک همکاری خواهند کرد اما با پکن در قبال بعضی مسائل دیگر نظیر نقض حقوق بشر در هنگ کنگ، مساله اویغورها در سین کیانگ و شرایط در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی مقابله می نمایند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: ما متوجه شده ایم بیانیه گروه هفت که شامل بندهایی علیه چین است، حاوی افترازنی عمدی بوده و یک مداخله در امور داخلی چین در ارتباط با هنگ کنگ، سین کیانگ، تایوان و مسائل دریایی است. این نقض فاحش اصول منشور سازمان ملل بوده و مغایر با همکاری سودمند دوجانبه است.

وی اضافه نمود که چین به طرح اعتراض شدید خود از این بابت پرداخته است.

گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا است. در اجلاس این گروه در کورنوال بعلاوه رهبران اتحادیه اروپا و چند کشور مهمان نظیر کره جنوبی و آفریقای جنوبی هم شرکت کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1901

به "اعتراض شدید چین به بیانیه گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض شدید چین به بیانیه گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید