مخالفت روسیه با افزایش تعداد کشورهای غربی در شورای امنیت

به گزارش مجله آیرخ، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو با افزایش تعداد کشورهای غربی در شورای امنیت مخالف بوده و معتقد است، قاره آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین و بطور کلی کشورهای در حال توسعه باید در این شورا نمایندگانی داشته باشند.

مخالفت روسیه با افزایش تعداد کشورهای غربی در شورای امنیت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، بیان کرد که روسیه از نظریه افزایش تعداد کشورهای غربی بعنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است.

این دیپلمات در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی درباره حمایت انگلیس از پیوستن آلمان به اعضای دائم شورای امنیت، گفت: ما تأکید داریم که هر نوع اصلاح ساختار شورای امنیت باید بتواند حدبیشتر تأیید گسترده از سوی کشورهای عضو سازمان ملل را بدست آورد و در نهایت منجر به توازن بیشتر ترکیب این ساختار بسیار مهم بین المللی گردد. ما با صراحت اعلام نموده ایم که مخالف افزایش تعداد کشورهای متحد غربی در ترکیب شورای امنیت هستیم که در حال حاضر تعداد آنها کافی است و این مسئله شامل دو کشور آلمان و ژاپن هم می گردد.

پولیانسکی یادآور شد که کشورهای دنیا در رابطه با فرایند اصلاحات در ساختار سازمان ملل دیدگاه های بسیار گسترده و مختلفی دارند و این اختلافات در مورد اعضای دائم و غیردائم و اینکه چه مناطقی حق دارند نمایندگان خود را در شورای امنیت افزایش دهند، هم شاخص است. وی اضافه نمود: در سرانجام آخرین دور مذاکرات همه طرفین به این درک مشترک رسیدند که لازم است تا بی عدالتی تاریخی در برخورد با قاره آفریقا اصلاح گردد. بیشتر کشورها هم از افزایش اعضای تازه از منطقه آسیا و آمریکای لاتین حمایت می نمایند.

به گفته این دبپلمات روس، مسئله دارای اولویت باید آن باشد که تعداد کشورهای در حال توسعه در شورای امنیت سازمان ملل باید افزایش پیدا کند، برای اینکه تعداد آنها در مقایسه با تعداد کشورهای غربی کاملاً نامتناسب است.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل بعلاوه یادآور شد که احتمال برگزاری نشست سران 5 کشور عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه) در جریان هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بسیار کم است، البته بطور کامل هم نمی توان آن را بعید دانست و هنوز امکان توافق طرفین در این رابطه تا شروع ماه سپتامبر (اواسط شهریور ماه) وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1890

به "مخالفت روسیه با افزایش تعداد کشورهای غربی در شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت روسیه با افزایش تعداد کشورهای غربی در شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید