دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی هشدار داد

به گزارش مجله آیرخ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی هشدار داد.

دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی هشدار داد

در صفحه مشاوره سفر به ترکیه در وبسایت وزارت خارجه انگلستان آمد: ما آگاه هستیم از ژانویه 2019، 22 تبعه بریتانیایی در پی توریستی پزشکی در ترکیه جان خود را از دست داده اند و به توریستان توصیه می گردد به ارائه دهندگان خدمات پزشکی که فقط مورد تایید وزارت بهداشت ترکیه هستند، مراجعه نمایند.

اصطلاح توریستی پزشکی که گاهی اوقات توریستی سلامت نیز نامیده می گردد، به توریستانی اطلاق می گردد که برای درمان پزشکی به خارج از کشور می روند. جراحی های زیبایی، دندانپزشکی و جراحی قلب از رایج ترین عمل ها در جریان این سفرهاست.

هزینه های پایین و در دسترس بودن درمانهایی که در کشور میزبان تأیید شده اند، دو جذابیت ممکن برای توریستان پزشکی است. با این وجود، بعضی خطرات کلیدی، شامل عوارضی چون عفونت ها و مقاومت آنتی بیوتیکی، نبود مقررات و قوانین دقیق و جدی در بعضی کشورها و نبود مراقبت های بعدی در هنگام بازگشت بیماران به خانه جان آنها را تهدید می نماید.

ریدا بزرگ اهل منچستر در بریتانیا که اوایل امسال میلادی برای کاشت دندان به کشور ترکیه سفر نموده بود در این باره میگوید: پس از به هوش آمدن از عمل جراحی، شکاف های بزرگی زیر لثه هایم داشتم و شما می توانستید تمام قطعات فلزی (ایمپلنت ها) را ببینید. این کار آنقدر بد صورت گرفته بود که باورکردنی نبود. در ابتدا قرار بود پنج ایمپلنت انجام دهند اما زمانی که درمان در شرف شروع بود، دندانپزشکان گفتند که باید تمام دندان هایم را بردارند.

براساس گزارش مؤسسه آمار ترکیه، بیش از 640 هزار توریست پزشکی در سال 2021 به این کشور سفر کردند که تقریبا یک میلیارد یورو برای بخش درمانی این کشور عایدی به همراه داشته است.

براساس گزارش انجمن دندانپزشکی ترکیه، این کشور به یکی از مقاصد پیشرو در دنیا برای توریستی دندان تبدیل شده است، بطوریکه سالانه 150 تا 250 هزار بیمار خارجی برای درمان دندان های خود به ترکیه سرازیر می شوند.

مجارستان، تایلند و دبی نیز برای کارهای دندانپزشکی در میان توریستان محبوب هستند، در حالی که هند، مالزی، مکزیک، سنگاپور و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که به علت توریستی سلامت در سراسر دنیا معروفیت دارند.

از آنجایی که استاندارد امکانات پزشکی و درمان های موجود در سراسر دنیا بسیار فرق دارد، انجام تحقیقات کامل قبل از انجام هر گونه روش در خارج از کشور اهمیت دارد. از همین رو، دولت بریتانیا هشدار داد: عاقلانه نیست که به شرکت های خصوصی که منافع مالی در ترتیب دادن درمان پزشکی شما در خارج از کشور دارند، اعتماد کنید.

بریتانیا بعد از آنکه مرگ 22 تبعه خود را در پی سفر درمانی به ترکیه تایید کرد، چنین هشداری را صادر نموده است. ترکیه در ماههای اخیر با گزارشهایی مبنی بر ناموفق بودن درمان های دندانپزشکی در این کشور روبرو بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2381

به "دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بریتانیا درباره سفر به کشور ترکیه با هدف گردشگری پزشکی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید