راهنمای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی

به گزارش مجله آیرخ، هر زمان بحث از سرور اختصاصی و مجازی می گردد، به یاد ارائه خدمات هاستینگ و وبمستری نیز می افتیم. در حالی که سروها کاربردهای بیشتری دارند و حتی برای استارت آپ های نوپا مهم ترین نقش زیرساختی عملیاتی دارند. کم نیستند افرادی که دغدغه تهیه سرور اختصاصی و مجازی از برترین شرکت دارند اما همیشه با چالش هایی که پیش رو دارند به خوبی آشنا نیستند. راهنمای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی به شما یاری می نماید معیارهای انتخاب سرور را شناسایی کنید تا خرید تضمینی و با پشتیبانی عالی را تجربه کنید.

راهنمای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی

سرور چیست؟

سرور سیستم یا رایانه ای است که داده ها، منابع، برنامه ها یا خدمات را به وسیله یک شبکه اینترنتی (LAN یا WAN) به رایانه های دیگر که به آنها کلاینت می گویند، ارائه می دهد. بر اساس عملنمودهای مختلفی که ارائه می نماید، یک سرور می تواند سرور فایل، سرور برنامه، سرور وب، سرور مجازی، سرور پایگاه داده، سرور پروکسی یا سرور نظارت و مدیریت باشد.

از نظر تئوری هرگاه یک کامپیوتر منابع را با یک یا چند سیستم کلاینت به اشتراک بگذارد یک سرور در نظر گرفته می گردد. یک سرور به وسیله یک روش ساده درخواست و پاسخ کار می نماید که ارائه محتوای وب و صفحاتی است که شما درخواست می کنید؛ بنابراین هر بار که به یک صفحه وب نو دسترسی پیدا می کنید یا به صورت آنلاین خرید می کنید، مجموعه ای از فرآیندهای آنی جایی در سرور رخ می دهد.

چه افرادی به سرور احتیاج دارند؟

سرورها بخشی جدایی ناپذیر از برنامه رشد هر شرکتی و یک سرمایه گذاری حیاتی هستند که در واقع می توانند ارزشی برای مشاغل در هر مقدار ای فراهم نمایند. اگر شما هم جزء افراد زیر هستید، دغدغه تهیه و خرید سرور مجازی از شما دور نیست.

صاحب کسب و کار کوچک

هنگامی که تعداد کارمندان از چند نفر به چندین نفر افزایش می یابد، مدیریت وظایف و به روز رسانی و ارتقا سخت افزاری هر کامپیوتر در شبکه سخت می گردد. با خرید VPS می توانید یک پلتفرم آنلاین راه اندازی کنید که هر کاربر به صورت آنلاین به آن متصل شده و کار مستقل انجام دهد و شما به مدیریت و نظارت بپردازید. در این شرایط سرور مجازی و اختصاصی فضای ذخیره سازی، پلت فرم ایمیل، دسترسی سریع به داده ها، میزبانی برنامه ها و پایگاه های داده با پهنای باند بالا، اتصال شبکه پایدار را ارائه می دهد و کافی است شما از هر محلی که هستید به آن متصل شوید.

سرور اختصاصی داخل ایران یکی از محبوب ترین سرورها است که به کاربران ایرانی اجازه می دهد، فایل های خود را در فضایی امن نگهداری نموده و با افزایش سرعت لود سایت، سئو سایت خود را بهبود بخشند.

صاحب تجارت های بزرگ

سرورها بخش مهمی از زیرساخت های فناوری تجاری بزرگ هستند. آنها فایل ها و برنامه ها را ذخیره می نمایند، میزبان وب سایت ها و پایگاه های داده بزرگ هستند، دسترسی از راه دور را برای کارمندان امکان پذیر می نمایند، بارهای کاری حیاتی را مدیریت می نمایند، حجم عظیمی از داده ها را به طور مؤثر و سریع پردازش می نمایند، منابع مقیاس پذیر را ارائه می دهند و اجازه رشد و توسعه کسب وکار را می دهند. بدون آن ها، عملیات فناوری اطلاعات و پروژه های مهم سازمان متوقف می گردد.

ارائه دهندگان هاستینگ

ارائه دهندگان هاست خدمات مختلفی مانند میزبانی سرور برای وب سایت ها، برنامه های کاربردی وب و تجاری، و سرورهای پست الکترونیکی، میزبانی سرور اختصاصی، سرورهای مجازی، میزبانی ابری را ارائه می دهند. ارائه دهندگان هاستینگ می توانند سرورها را در مرکز داده یا زیرساخت DC خود قرار دهند و خدماتی را به مشتریان خود ارائه دهند.

استارت آپ ها

سرورها اساسا برای ذخیره و دسترسی به داده ها و اجرای برنامه های مختلف استفاده می شوند. استارت آپ ها بسته به احتیاجشان می توانند از یک یا چند سرور استفاده نمایند. بیشتر آنها سرورهای ابری را انتخاب می نمایند، زیرا بودجه کمی دارند. آنها با افزایش و توسعه کسب و کار و تعداد بازدیدنمایندگان، سرورهای فیزیکی بیشتری به دست می آورند.

قبل از خرید سرور به چه مواردی توجه کنیم؟

قبل از اینکه یک VPS را انتخاب کنید به معیارهای زیر توجه داشته باشید:

موقعیت فیزیکی

فایل های وب سایت شما ممکن است به صورت مجازی ذخیره شوند، اما رایانه ای که این کار را انجام می دهد، باید یک مکان فیزیکی داشته باشد. توصیه می گردد در مکانی که بیشترین ترافیک را دریافت می کنید از VPS بهره ببرید. به طور مثال Vps آلمان که از پرطرفدارترین سرورهای مجازی است، برای وب سایت هایی که بیشترین ترافیک خود را از اروپا دریافت می نمایند، برترین گزینه است.

قیمت

سرورهای مجازی و اختصاصی قیمت های مختلفی دارند. قبل از خرید سرور اختصاصی و مجازی از منابع VPS مورد احتیاج برای وب سایت خود مطمئن شوید و سپس در پی میزبانی باشید که برترین قیمت را ارائه می دهد. خوشبختانه مبین هاست امکاناتی را فراهم نموده است که ابتدا با نحوه ارائه خدمات آشنا شده و قبل از خرید سرور، تست یک روزه رایگان انجام بدهید و سپس خرید خود قطعی نمایید. این امر باعث می گردد، خرید شما تضمین گردد و در صورتی که منابع مورد احتیاج شما کافی نباشد در همان روز نخست متوجه نقص ها و مسائل پلن انتخابی می شوید و می توانید با کارشناسان ما مشاوره کنید و برترین نوع VPS متناسب با کارتان را انتخاب کنید.

Uptime و قابلیت اطمینان

یک کسب و کار اینترنتی مبنی بر ارائه خدمات 24 ساعته فعال است و آپتایم بالای سرور اختصاصی و مجازی اهمیت به سزایی در آنلاین نگه داشتن کسب و کار شما دارد. بعضی سرورها از قابلیت آپتایم 76 درصد تا 99.9 درصد برخوردار هستند و شما باید کوشش کنید، از شرکتی خدمات دریافت کنید که بیشترین آپتایم را داشته باشد.

پشتیبانی

پشتیبانی در سرورهای مجازی و اختصاصی امری بسیار ضروری و حساس تلقی می گردد. چرا که در صورت بروز نقص فنی در سرورهای اختصاصی و مجازی پشتیبانی فرایند رفع شدن نقص را پیگیری خواهد نمود.

خدمات پشتیبان گیری

مهم است که از وب سایت خود برای بدترین حالتی که VPS شما آلوده شده و همه فایل های خود را از دست می دهید، نسخه پشتیبان تهیه کنید. میزبانی وب را انتخاب کنید که به طور منظم از VPS شما نسخه پشتیبان تهیه کند. به این ترتیب اگر بدترین اتفاق بیفتد، می توانید به راحتی وب سایت خود را در عرض چند دقیقه بازیابی کنید.

خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی

برای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی احتیاج است به منابع آن توجه نمایید. برندها و شرکت های مختلفی انواع سرور اختصاصی و مجازی را با توجه به منابع ارائه می دهند. سرورهای اختصاصی با RAM اختصاصی ارائه می شوند و حداقل اندازهی که به کاربران اختصاص داده می گردد 2 گیگابایت است که تا 32 گیگابایت قابل توسعه است.

CPU یکی دیگر از منابع مهم سرور اختصاصی است که در محیط سرور قابل سفارشی سازی است و می توانید اندازه دلخواه آن را انتخاب کنید. فضای دیسک نیز از دیگر منابع مهم سرور اختصاصی و مجازی است و هنگام انتخاب ارائه دهنده دهند، به نوع فضای آن SSD یا HDD توجه کنید.

خرید سرور اختصاصی و مجازی با چالش های بسیاری همراه است که با دانستن منابع مورد احتیاج، فرایند انتخاب برترین سرور اختصاصی و مجازی مطمئن تر خواهد بود. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد برای انتخاب برترین سرور اختصاصی و مجازی ارزیابی احتیاجها و سپس آنالیز شرکت مورد نظر بپردازید. مبین هاست همه این حساسیت ها را درک نموده و برترین سرور اختصاصی و مجازی را با مناسب ترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2285

به "راهنمای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین سرور اختصاصی و مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید