راه حل های مداخله در رفتار های خودآسیب رسان دانشجویان آنالیز می گردد

به گزارش مجله آیرخ، معاونت های درمان و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان طی برگزاری نشستی تخصصی اقدامات اساسی در این زمینه را شروع کردند.

راه حل های مداخله در رفتار های خودآسیب رسان دانشجویان آنالیز می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد نوری، رئیس اداره سلامت روان و مشاوره امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سومین کمیته هماهنگی مداخله در رفتار های خود آسیب رسان در دانشجویان با اشاره به اقدامات اجرا شده جهت پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان، اظهار کرد: کوشش در جهت برگزاری تئاتر دانشجویی، پنل تخصصی هنرمندان با حضور سازمان های مردم نهاد، آنالیز روش های درمانی اعتیاد، برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور از جمله راه چاره های اجرایی در افزایش انگیزش و حضور پررنگ تر دانشجویان است.

مرضیه نوربخش مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان نیز با اشاره به شرایط فعلی وجود سوء مصرف در بین دانشجویان، بر لزوم همکاری و درگیر شدن سازمان های موثر و تصمیم ساز در این حوزه و همچنین ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه درمان و مصرف مواد مخدر تاکید نمود.

شهره سادات میرباقری مسئول واحد مددکاری نیز در این نشست با اشاره به ارجاع رفتار های خودآسیب رسان دانشجویان به مراکز درمانی و نقش مددکاران اجتماعی در زمینه حمایت اجتماعی مالی، بر ضرورت برقراری ارتباط با خانواده آسیب دیدگان، ایجاد ارتباط با سازمان های مردم نهاد و فعالیت مددکاران تاکید نمود.

لازم به ذکر است، این نشست با حضور نمایندگانی از اداره کل اجتماعی استانداری، معاونت اجتماعی بهزیستی، فرماندهی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه، اداره سلامت روان و مشاوره معاونت امور دانشجویی دانشگاه، مدیریت خدمات بیمارستانی در معاونت درمان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 787

به "راه حل های مداخله در رفتار های خودآسیب رسان دانشجویان آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل های مداخله در رفتار های خودآسیب رسان دانشجویان آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید