رشد ابتلا به کرونا در عربستان

به گزارش مجله آیرخ، عربستان سعودی شاهد ثبت 104مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا بوده است.

رشد ابتلا به کرونا در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت بهداشت عربستان خاطرنشان کرد که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 550 هزار و 842 مورد رسیده است که در روز گذشته 104 مورد نو ثبت شده است.

براساس گزارش این وزارت خانه، 98 مورد نو بهبودی ثبت شد که مجموع موارد بهبودی را به 540079 مورد رساند.

این وزارتخانه بعلاوه از ثبت یک مورد فوتی نو اطلاع داد و مجموع جان باختگان را به 8862 نفر رساند.

تعداد آزمایش های اجرا شده در بیست و چهار ساعت گذشته به حدود 60 هزار و 120 هزار آزمایش نو رسید، در حالی که تعداد دزهای تزریق واکسن کرونا به 48 میلیون و 350 هزار رسیده است.

وزارت بهداشت عربستان با تایید نظارت بر افزایش منحنی اپیدمیولوژیک ویروس کرونا در این کشور، از جامعه و افراد خواست تا اقدامات پیشگیرانه را رعایت نمایند و به علت افزایش سطح ایمنی، دزهای واکسن کرونا را تکمیل نمایند.

محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان در نشست خبری این وزارتخانه گفت: منحنی اپیدمیولوژیک به سمت ثبت موارد مثبت کرونا حرکت نموده و ما نگران هستیم که منحنی اپیدمی همچنان در حال افزایش باشد.

وی از همه شهروندان خواست تا برای مقابله با این ویروس به ویژه در شرایطی که کشور فصل زمستان را پشت سر می گذارد سریعا واکسن را دریافت نمایند.

عربستان سعودی بعلاوه اخیرا از ثبت اولین مورد ابتلا به سویه نو کرونا به نام اومیکرون در این کشور اطلاع داد و افزود که این فرد مبتلا یکی از شهروندان عربستان است که به تازگی از یکی از کشورهای شمال آفریقا بازگشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2208

به "رشد ابتلا به کرونا در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد ابتلا به کرونا در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید