سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چالش آفرین و استرس زا شده است

به گزارش مجله آیرخ، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چالش آفرین و استرس زا شده است.

سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چالش آفرین و استرس زا شده است

احمد شمس آبادی، یک دوستدار میراث فرهنگی با بیان اینکه میراث فرهنگی سرمایه گذاران در حوزه جهانگردی را بی انگیزه می نماید، توضیح داد: چالش های اداری دست و پا گیر سرمایه گذاران حوزه جهانگردی می گردد و گاه سرمایه گذاران را از ادامه فعالیت منصرف می نماید.

وی اعلام کرد: استان خوزستان در حوزه توسعه جهانگردی از قافله استانهای دیگر کشور عقب است و شوربختانه مسئولان حوزه جهانگردی خلاقیت و تدابیری در این باره از خود نشان نمی دهند و با تداوم این شرایط نمیتوان انتظار رونق در این بخش را داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه توسعه مراکز اقامتی استان خوزستان لازم است، بیان نمود: متاسفانه در بحث اقامت نیز جهانگردپذیر نیستیم و این معضل از دیگر ضعف های جهانگردی در خوزستان است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان در جنوب غربی کشور این استان بیشترین حجم تردد سفرهای داخلی را دارا است بنابراین اقامت جهانگرد می تواند فرصت مناسبی برای رونق مالی و ایجاد اشتغال در استان باشد.

شمس آبادی با اشاره به اینکه استان خوزستان ظرفیت های کم نظیری در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی و تنوع اقوام دارد، تاکید نمود: اگر اقامت جهانگرد وجود نداشته باشد، میتوان گفت هر ساله بازدید مسافران نوروزی و جهانگردان از اماکن تاریخی و جاذبه های جهانگردی استان هیچ سودی برای این استان نخواهد داشت.

به باور این دوستدار میراث فرهنگی، سیاست گذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت بر صنعت جهانگردی خوزستان وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2342

به "سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چالش آفرین و استرس زا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چالش آفرین و استرس زا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید