سفیر سابق آمریکا در انگلیس: به خاطر صحبت درباره اوباما اخراج شدم

به گزارش مجله آیرخ، یکی از دیپلماتهای ارشد سابق سفارت آمریکا در انگلیس فاش نموده، در سال 2018 به دلیل صحبت کردن درباره باراک اوباما در یک سخنرانی از سمتش اخراج شده است.

سفیر سابق آمریکا در انگلیس: به خاطر صحبت درباره اوباما اخراج شدم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنا به گزارش مجله GQ، لوییس لوکنز که تا نوامبر 2018 به عنوان معاون سفیر آمریکا در انگلیس مشغول به کاربود از سوی وودی جانسون، سفیر آمریکا در این کشور در زمانی که هفت ما تا انتها حکمش در این سمت باقی مانده بود اخراج شده است.

به نوشته این مجله، لوکنز گفته است، اخراج شدنش به این خاطر بوده که در سخنرانی در دو دانشگاه انگلیسی در آستانه مناسبت هالووین، ماجرایی درباره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا نقل نموده است.

لوکنز در این سخنرانی به موضوع سفر سال 2013 باراک اوباما به کشور سنگال و استقبال گروهی از مردم در این سفر از وی با پوشیدن تی شرتهایی با طرح جمله ما عاشق اوباما هستیم پرداخت. لوکنز در این سخنرانی گفت، چیزی که او را تحت تاثیر قرار داده این بوده که اوباما و مکی سال، رئیس جمهور سنگال به رغم اختلافاتشان با هم دوست هستند.

لوکنز در ادامه این سخنرانی از عملکرد اوباما در این سفر و مدیریت شرایط توسط وی تحسین کرد.

این سخنرانی لوکنز در زمانی مطرح شد که روابط میان آمریکا و انگلیس به سبب تشدید اختلاف و جنگ لفظی میان دونالد ترامپ و صادق خان، شهردار لندن و همینطور ترزا می، نخست وزیر انگلیس پرتنش شده بود.

لوکنز به مجله GQ درباره روباط ترامپ با دیپلماتهایش اظهار کرد که شاهد بالاترین سطح بی اعتمادی در میان سفرا و کارمندان وزارت خارجه به دولت که تاکنون مشاهده نموده بوده است.

لوکنز حدود 30 سال سابقه کار در وزارت امور خارجه آمریکا را داشته و در چندین دولت مشغول به کار بوده است. او به عنوان سفیر سابق آمریکا در سنگال و مدتی نیز به صورت موقت سفیر آمریکا در انگلیس بوده است.

او خاطر نشان کرد: بسیاری از سفرای سیاسی ترامپ این اعتقاد بی اساس را دارند که بوروکراتهای دولت عمدتا شامل دموکراتها و لیبرالهایی هستند که علیه دستور کار ترامپ کار می نمایند اما چنین چیزی واقعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 712

به "سفیر سابق آمریکا در انگلیس: به خاطر صحبت درباره اوباما اخراج شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سابق آمریکا در انگلیس: به خاطر صحبت درباره اوباما اخراج شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید