ضرورت تدوین الگوی کشت در فامنین، انسداد چاه ها سنجیده نبود

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر چهارشنبه در جمع مردم فامنین بابیان اینکه در هر اقدامی آمادگی و آماده سازی مهم ترین مرحله است، اما در انسداد چاههای کشاورزان هیچ اقدام اماده سازی صورت نگرفته است و صرف اجرای قانون بهانه گردیده است، گفت: در این مورد باید به تدریج و با ایجاد شرایطی که کشاورزان از نظر اقتصادی دچار شوک نشوند اقدام کرد کمااینکه مقرر بود 80 درصد از اراضی زیر کشت مکانیزه باشد.

ضرورت تدوین الگوی کشت در فامنین، انسداد چاه ها سنجیده نبود

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چاه ها مسدود گردیده است در حالی که الگوی کشت را هم در دست نداریم، گفت: آیا می دانیم که در این روستاها چقدر دانه های روغنی برداشت می گردد و چه چیزی باید کاشته گردد تا بیشترین بهره برداری و کمترین احتیاج به آب داشته باشد.

وی گفت: این اقدام در حالی که بیشترین درآمد مردم از کشاورزی است سنجیده نبوده و باید قبل از اقدام تدبیر می شد که با تغییر الگوی کشت یا توسعه دامداری اقدام می شد و بعد بتدریج و آرام و با برنامه نسبت به بستن چاه های آب کشاورزان اقدام می شد.

حاجی بابایی در خصوص تعریض جاده فامنین به تهران گفت: مسیر جاده باید تعریض گردد که در این راستا در خصوص اتصال قهاوند به اتوبان کارهای مطالعاتی انجام گردیده و انتخاب پیمانکار نیز قرار بود یکشنبه نهایی گردد که منتظر دریافت اطلاعات هستیم.

وی با انتقاد از وضعیت تابلوهای هدایت شهرستان فامنین گفت: وضعیت تابلوها بسیار نامرتب است درحالی که تابلوهای این منطقه دید ملی دارد و باید باور کنیم تابلو در معرفی فرهنگ اثر گذار است و باید مسافران را هدایت کنیم و باید گردشگران بدانند که مسیرها به کجا می رسند و بن بست نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل مجتمع های آبرسانی سراوک و تجرک نیز گفت: 200 میلیون دلار به امر رهبری از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی پیش بینی گردیده که سهمیه استان 5 میلیون دلار و تقریبا معادل 75 میلیارد تومان است و برای فامنین 7.5 میلیارد دلار باید تخصیص یابد که احتیاج به پیگیری مجدانه دارد.

وی تاکید نمود: با این مبلغ هزینه پیش بینی گردیده باید پیمان تغییر نموده و افزایش پیدا کند و اگر در جذب این 7.5 میلیارد تومان اعتبار شهرستان موفقیت حاصل گردد هر دو پروژه آبرسانی سراوک و تجرک حل می گردد،

حاجی بابایی گفت: این اعتبار حق مردم روستاهای این شهرستان است زیرا از مشکل دارترین و محروم ترین شهرستان های استان است و باید احتیاجهای مردم با دقت بیشتری دیده گردد.

وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان همدان گفت: باید ساختمان مرکز دیالیز به اتمام برسد و توسعه اوژانس بیمارستان فامنین اجرایی گردد و در خصوص استقرار پزشک بیهوشی نیز پیگیری لازم صورت گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با درخواست تهیه گزارش از آخرین وضعیت مصوبات سفر وزیر بهداست به فامنین گفت: سه آمبولانس بنز مجهز در اختیار این بیمارستان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید نمود: مدیران باید سالن ورزشی روستای قزل آباد را پیگیری نمایند که سریع تر در اختیار ورزش جوانان قرار گیرد و روستاهای اطراف از این سالن استفاده نمایند

حاجی بابایی با اعلام خبر اختصاص 80 تن قیر رایگان برای راه سازی و تعمیر معابر شهرستان فامنین گفت: یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه قیر اهدایی به شهرستان است.

وی گفت:تا خاتمه شهریور ماشین حمل پسماند زباله نیز تحویل شهرداری فامنین می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 42

به "ضرورت تدوین الگوی کشت در فامنین، انسداد چاه ها سنجیده نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تدوین الگوی کشت در فامنین، انسداد چاه ها سنجیده نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید