فواید باورنکردنی خوردن روزانه موز

به گزارش مجله آیرخ، موز دارای خواص بی شمار است و از افسردگی جلوگیری می کند. در این مطلب با خواص و فواید باورنکردنی موز آشنا می شوید.

فواید باورنکردنی خوردن روزانه موز

به گزارش خبرنگاران، بسکمک از افراد، از مصرف موز به دلیل کالری بالایی که دارد، اجتناب می کنند. موز فواید بسکمک برای سلامتی دارد. از بهبود خلق و خو گرفته تا محافظت از سلامت قلب. در این مطلب، تمام فواید موز مورد بررسی قرار گرفته است. شما با خواندن این مطلب خواهید فهمید که موز، میوه ضد افسردگی است.

برخی از افراد هر روز موز می خورند؛ در حالی که برخی دیگر به دلیل ترس از اضافه وزن از آن اجتناب می کنند. بله، موز سرشار از کربوهیدرات و کالری است. بنابراین، آیا باید در رژیم غذایی محدود شود؟ ما تمام جوانب مثبت و منفی موز را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

موز منبع عالی پتاسیم است که برای عملکرد طبیعی سیستم قلبی عروقی، فعالیت بافت عضلانی و حفظ تعادل آب بدن ضروری است. این عنصر مهم را فقط با غذا می توانیم دریافت کنیم و 100 گرم موز حدود 340 میلی گرم پتاسیم دارد.

موز سرشار از ویتامین های مختلف است. 100 گرم موز حاوی حدود 11 درصد از نیاز روزانه ویتامین C است که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی ضروری است. 100 گرم موز نیز حدود 19 درصد از نیاز ویتامین B6 را تامین می کند که برای عملکرد سیستم عصبی ضروری است. ویتامین های A و E موجود در موز با اثرات آنتی اکسیدانی خود به دفاع از بدن کمک می کنند.

100 گرم موز به طور میانه 95 تا 100 کیلو کالری انرژی دارد. این میوه را از منوی خود حذف نکنید. یک موز حاوی حدود 3 گرم فیبر است که یک گرم آن فیبر خوراکی محلول است. این به جذب آهسته کربوهیدرات ها و کاهش افزایش سطح قند خون کمک می کند.

موز برای یک میان وعده سریع عالی است. با این حال، تعادل مهم است. تنها وعده توصیه شده یک موز میانه است. موز نارس حاوی قند کمتر و فیبر بیشتری به شکل نشاسته و پکتین غیرقابل هضم است. چنین موزهایی پری بیوتیک هستند؛ یعنی رشد فلور مفید در روده ها را افزایش می دهند. شیرینی کمتری دارند و احساس سیری، بیشتر طول می کشد.

موز یکی از مجذوب کننده ترین و دوست داشتنی ترین میوه های دنیا است. فواید زیادی با این میوه زرد مرتبط است.

در این جا فواید موز برای سلامتی آورده شده است:

یکی از میوه هایی است که دارای اثرات ضد افسردگی است. موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است. تریپتوفان پس از یک سری فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن ما به سروتونین معروف به هورمون شادی تبدیل می شود و علاوه بر بهبود خلق و خو، حافظه، توجه و خواب را نیز بهبود می بخشد.

موز به دلیل سطوح بالای تریپتوفان که بدن به سروتونین تقویت کننده خلق و خو تبدیل می کند، می تواند برای غلبه بر افسردگی مفید باشد.

ویتامین B6 می تواند به خواب راحت کمک کند و منیزیم به آرامش عضلات کمک می کند. علاوه بر این، تریپتوفان موجود در موز به دلیل خواص خواب آور آن شناخته شده است.

موز برای قلب شما مفید است. سرشار از پتاسیم است که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ سلامت قلب است. سطوح بالای پتاسیم و سدیم پایین نیز به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند.

موز سرشار از فیبر است که می تواند به هضم منظم کمک کند. ویتامین B6 همچنین ممکن است به محافظت در برابر دیابت نوع 2 و کاهش وزن کمک کند.

مطالعات نشان می دهند که نشاسته مقاوم موجود در موز سلامت روده را حفظ کرده و قند خون را کنترل می کند.

سلامت بهتر چشم

هویج محبوب ترین میوه برای کمک به سلامت چشم است؛ اما موز نیز سهم خود را دارد. توت ها حاوی اندازه کمی، اما قابل توجه ویتامین A هستند که برای محافظت از چشم ها، حفظ دید طبیعی و بهبود دید در شب ضروری است. ویتامین A حاوی ترکیباتی است که از غشاهای اطراف چشم محافظت می کند.

این میوه به حفظ استخوان های قوی کمک می کند. موز حاوی مقادیر زیادی فروکتولیگوساکارید است. این ها کربوهیدرات هایی هستند که پروبیوتیک هایی را تحریک می کنند که به هضم کمک می کنند و توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهند.

برخی از مطالعات نشان می دهند که خوردن موز در حد اعتدال ممکن است از سرطان کلیه محافظت کند. تحقیقات نشان می دهند کسانی که 4 تا 6 موز در هفته می خورند، می توانند خطر ابتلا به سرطان کلیه را به نصف کاهش دهند. موز ممکن است در پیشگیری از سرطان کلیه و سایر سرطان ها به دلیل سطوح بالای ترکیبات فنلی آنتی اکسیدانی مفید باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2245

به "فواید باورنکردنی خوردن روزانه موز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید باورنکردنی خوردن روزانه موز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید