لوح ثبت ملی مرواربافی با موضوع روستای داویجان ملایر به استاندار همدان اهدا شد

به گزارش مجله آیرخ، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، لوح ثبت ملی مرواربافی با موضوع روستای داویجان ملایر به استاندار همدان اهدا شد.

لوح ثبت ملی مرواربافی با موضوع روستای داویجان ملایر به استاندار همدان اهدا شد

محمدرضا خلجی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: بیش از 80 درصد مردم این روستا در حوزه مرواربافی فعالیت می نمایند و علاوه بر این روستا، روستاهای همجوار نیز در این حوزه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های معرفی روستاها و شهرهای ملی ظرفیت های موجود در این روستاهاست، اظهار کرد: همدان در حوزه صنایع دستی پتانسیل های فراوانی دارد که باید بیشتر به آن پرداخته گردد.

خلجی با اشاره به اینکه نقطه عطف هنر مرواربافی این است که بخش اعظم فراوری مروار به وسیله بانوان خانه دار انجام می گردد، افزود: این مساله می تواند در اعتلای کانون خانواده و از بین بردن ناهنجاری های خانواده تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در انتها بیان نمود: صنایع دستی ریشه در فرهنگ ما دارد و اگر تمدن خود را مرور کنیم، می بینیم که نقش این شاخه در خانواده ها مشهود بود اما امروز آنطور که باید به آن پرداخته نمی گردد. علاوه بر این، آموزش صنایع دستی در خانواده ها می تواند در بحث اقتصاد و فرهنگ حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و خدمات مثبتی از آن حاصل می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2385

به "لوح ثبت ملی مرواربافی با موضوع روستای داویجان ملایر به استاندار همدان اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوح ثبت ملی مرواربافی با موضوع روستای داویجان ملایر به استاندار همدان اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید