ماجرای چیا ربیعی، پناهجوی ایرانی که در آلمان قهرمان شد

به گزارش مجله آیرخ، یک پناهجوی ایرانی 42 ساله که به همراه دخترش در اردوگاه پناهندگی در وورتسبورگ در جنوب آلمان زندگی می نماید قرار است نشان شجاعت استان بایرن را دریافت کند.

ماجرای چیا ربیعی، پناهجوی ایرانی که در آلمان قهرمان شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

چیا ربیعی روز آدینه در مقابل مهاجمی که با چاقو و به صورت بی هدف به عابرین در مرکز شهر ورتسبورگ حمله می کرد، ایستاد و مانع اقدامات او شد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

لحظه درگیری چیا ربیعی با مهاجم

مهاجم که یک جوان 24 ساله سومالیایی است هم اکنون در بازداشت پلیس است. او قبل از مداخله چیا ربیعی سه زن را کشت و به 7 نفر دیگر چاقو زد.

چیا ربیعی تنها عابری نبود که کوشش کرد جلوی این مهاجم را بگیرد ولی او بیش از دیگران خود را به خطر انداخت و چند بار کوشش کرد تا چاقو را از دست این فرد خارج کند درحالی که اقدام او می توانست منجر به آسیب جدی یا کشته شدن خودش گردد. پلیس شهر ورتسبورگ نهایتا با شلیک به پای مهاجم او را دستگیر کرد.

حال این پناهجوی 42 ساله که اهل مهاباد در استان آذربایجان غربی است به قهرمان رسانه های آلمان و مردم در استان بایرن تبدیل شده است.

رسانه های آلمانی از جمله بیلد و تاگس اشپیگل با او مصاحبه نموده اند و مارکوس زودر، نخست وزیر استان بایرن که از حزب دموکرات مسیحی است گفته است به چیا نشان شجاعت استانی می دهد.

ویدیوهایی از این رویداد در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن ها اقدام شجاعانه چیا ربیعی مشاهده می گردد. این ویدیوها بارها به اشتراک گذاشته شده است.

چیا ربیعی به تلویزیون باواریا گفت که او ترسی نداشته و اگر می ترسید مانند دیگران عقب می نشست و یا فرار می کرد. او به روزنامه بیلد هم گفته که کوشش نموده با کوله پشتی خود مانع اقدامات مهاجم گردد و چاقو را از دست او خارج کند ولی پیروز نشده است.

ربیعی گفته که آموزش هنرهای رزمی دیده است و به همین علت از این موقعیت ترسی نداشته است.

او از اینکه چرا زودتر به صحنه درگیری نرسیده اظهار تاسف کرد و گفت که وقتی به صحنه رسیدم یک زن خون آلود روی زمین افتاده بود اگر 5 یا 10 دقیقه زودتر رسیده بودم شاید کسی کشته نمی شد.

چیا ربیعی گفت: شب خوابم نمی برد. ناراحتم که زودتر آنجا نبودم تا او را کاملا متوقف کنم. نمی خواهم قهرمان خوانده شوم، به دلایل وجدانی این کار را کردم.

او که اکنون در فرآیند پناهندگی است گفت که این کار را برای مردمی انجام داده که به او پناه داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1914

به "ماجرای چیا ربیعی، پناهجوی ایرانی که در آلمان قهرمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای چیا ربیعی، پناهجوی ایرانی که در آلمان قهرمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید