معرفی بهترین غذاهای خیابانی کلکته

به گزارش مجله آیرخ، غذاهای خیابانی کلکته

کلکته یکی از شهرهای مهم و پرجمعیت هند است و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. یکی از جذابیت های سفر به کلکته امتحان کردن غذاهای خوشمزه و تند و تیز هندی است. غذاهای خیابانی کلکته تجربه ای بی نظیر از غذاهای خوشمزه هندی را با هزینه ای نسبتا ارزان به مسافران ارائه می کند. در این مطلب بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کلکته را به شما معرفی می کنیم. اگر قصد سفر به کلکته را دارید پیشنهاد می کنیم حتما در طول سفر این غذاهای خوش طعم و خوشمزه را امتحان کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی بهترین غذاهای خیابانی کلکته

موموس | Momos

یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی کلکته موموس است. این غذا در کلکته محبوبیت زیادی دارد و مردم محلی و همین طور توریست ها آن را به عنوان صبحانه، ناهار، شام و حتی میان وعده مصرف می کنند. موموس مثل پیراشکی است و از یک خمیر تشکیل می شود که داخلش مواد مختلف مثل سبزیجات، گوشت مرغ یا ماهی قرار داده می شود این پیراشکی را در سس مخصوصی می پزند یا سرخ می کنند. اگر قصد سفر به کلکته را دارید پیشنهاد می کنیم از این غذای خوشمزه غافل نشوید.

گوگنی چات | Ghugni Chaat

گوگنی چات غذایی گیاهی، ساده و بسیار خوشمزه است که در خیابان های کلکته به فروش می رسد. این غذای لذیذ و خوش طعم با نخود تهیه می شود و یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کلکته به شمار میرود. برای تهیه گوگنی چات، نخود را همراه با سبزیجات مختلف و ادویه های فراوان می پزند و در کاسه های کوچک به صورت آبدار سرو می کنند. نحوه سرو گوگنی چات هم یکی از جذابیت های این غذاست و اغلب آن را داخل کاسه های چوبی، مقوایی و … سرو می کنند.

کتلت ماهی | Fish Cutlet

کتلت ماهی هم یکی از خوش طعم ترین غذاهای خیابانی کلکته است که در این شهر بسیار محبوب و پرطرفدار است. کتلت ماهی را شاید در کشورهای دیگر و شهرهای مختلف هند هم پیدا بکنید، اما کتل ماهی کلکته طعم و مزه خاص خود را دارد. برای تهیه این غذا، ماهی خرد شده را با سبزیجات مختلف ترکیب می کنند و آن را به شکل کتلت های کوچکی در می آورند. بعد این کتلت ها را داخل خمیر قرار می دهند و در روغن سرخ می کنند. در سفر به کلکته در بیشتر خیابان های معروف شهر می توانید اغذیه فروشی های مختلفی را ببینید که کتلت ماهی می فروشند. اگر غذاهای دریایی دوست دارید پیشنهاد می کنیم کتلت ماهی کلکته را حتما امتحان کنید. طعم کتلت ماهی همراه با سس های تند و فلفلی کلکته ترکیبی بی نظیر و دلچسب می شود.

کیمار دو بورا | Keemar Doi Bora

این غذا نوع کلکته ای غذای داهی وادا است و در کلکته بسیار پرطرفدار است. توپک های گوشت چرخکرده را با ادویه های مختلف ترکیب می کنند و بعد داخل روغن سرخ می کنند. در آخر هم این غذا را با ماست شیرین شده و پرادویه سرو می کنند. اگر می خواهید کاملا با آشپزی و غذاهای خیابانی کلکته آشنا شوید پیشنهاد می کنیم این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

تل بهاجا | Telebhaja

تل بهاجا یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی کلکته است و شباهت های زیادی با سمبوسه دارد. اگر قصد سفر به کلکته را دارید توصیه می کنیم به هیچ وجه این میان وعده سوخاری و خوشمزه را از دست ندهید. البته ترکیبات آن هم شبیه سمبوسه است و معمولا با سیب زمینی تهیه می شود. برای تهیه تل بهاجا سبزیجات مختلف مثل سیب زمینی را داخل خمیر قرار می دهند و بعد آن را در حمام روغن سرخ می کنند. در کلکته اغلب این میان وعده را همراه با چای و به عنوان عصرانه سرو می کنند.

دیمر دویل | Dimer Devil

دیمر دویل یک نوع تخم مرغ شکم پر است که به سبک کلکته ای تهیه می شود. گوشت چرخکرده، سبزیجات و ادویه های مختلف را با هم ترکیب می کنند و بعد به صورت روکش روی تخم مرغ های آب پز شده قرار می دهند تا به صورت کوفته های بزرگی دربیاید. این کوفته های خوشمزه هم به عنوان میان وعده و هم به عنوان ناهار سرو می شود و به دلیل راحتی در خوردن به عنوان یکی از بهترین غذاهای خیابانی کلکته شناخته می شود.

جالموری | Jhalmuri

جالموری جزء بهترین غذاهای خیابانی کلکته است و به عنوان میان وعده ای خوشمزه و خوش طعم محبوبیت دارد. این میان وعده از برنج پفی و ترکیب از سبزیجات مثل پیاز و فلفل چیلی تهیه می شود. البته گاهی سبزیجاتی مثل پیازچه و جعفری هم به این میان وعده اضافه می شود که با عث خوشمزه تر شدن آن می شود. جالموری را در قیف های کاغذی سرو می کنند و روی آن را با فلفل و سس های خوشمزه تزئین می کنند.

کاتی رول | Kati Roll

اگر در پی یک غذای گیاهی و خوشمزه در کلکته هستید کاتی رول را امتحان کنید. البته این غذا آنقدر پرطرفدار است که همه، چه گیاهخوار و چه غیرگیاهخوار آن را دوست دارند. کاتی رول در واقع لقمه های کوچکی هستند که به صورت غذای خیابانی فروخته می شوند و بسیار هم محبوبند. سبزیجات مختلف یا داخل نان قرار می دهند و لقمه می کنند. بعد این لقمه ها را به تعداد درخواستی به مشتری می دهند و همراه با انواع سس های خوشمزه هندی سرو می کنند. البته کاتی رول را امروزه در بسیاری از شهرها و منطقه ها دیگر هم می توانید پیدا کنید، اما مسلما امتحان کردن آن در کلکته لطف دیگری دارد. کاتی رول را به صورت لقمه های کباب همراه با سبزیجات هم می توانید پیدا کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2158

به "معرفی بهترین غذاهای خیابانی کلکته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین غذاهای خیابانی کلکته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید