معرفی شرکت هواپیمایی ایر کانادا

به گزارش مجله آیرخ، آشنایی با شرکت هواپیمایی ایر کانادا

امروز می خواهیم یکی از بزرگ ترین ناوهای هوایی مسافر بری دنیا و کشور کانادا، شرکت هواپیمایی ایر کانادا(Air Canada) را مورد آنالیز و تحلیل قرار دهیم. این ایر لاین بزرگ به 182 نقطه مختلف دنیا پرواز دارد. اگر علاقه مند هستید که شرکت هواپیمایی ایر کانادا را بشناسید با آنالیز تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و اطلاعات ضروری برای مسافرین این ایرلاین با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی شرکت هواپیمایی ایر کانادا

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

تاریخچه شرکت هواپیمایی ایر کانادا

شرکت هواپیمایی ایر کانادا در سال 1936 در شهر مونترال و ایالت کبک کانادا تاسیس شد و اولین پروازش را رد سال 1937 انجام داد. زمانی که این شرکت تاسیس شد، تحت نظر قوانین فدرال به عنوان یکی از شرکت های تابعه از راه آهن کانادا تاسیس گشت تا شهرهای مختلف را از اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام به یکدیگر متصل کند. درباره اسم این ایرلاین نکته ای وجود دارد، در اصل اسم این ایرلاین در اوایل تاسیسش، هواپیمای ملی کانادا بوده است. پروازهای کوتاه مدت این ایرلاین در سال 1938 شروع شد. این شرکت تا ژانویه سال 1940، تعداد کارمندان خود را به 579 نفر افزایش داد.

. با توسعه سیستم رزرویشن در سال 1953، TCA و یا همان هواپیمایی سابق ملی کانادا اولین هواپیمایی در دنیا بود که از سیستم رزرو کامپیوتری در ترمینال های راه دور را باب کرد و از آن استفاده نمود. فعالیت های این ایر لاین با نام هواپیمای ملی کانادا ادامه داشت تا این که در سال 1965 با تصویب دولت کانادا این ایر لاین به نام ایر کانادا تغییر نام داد و از آن به بعد تمام فعالیت های این شرکت با نام هوایپمایی ایر کانادا صورت پذیرفت. اولین بار که برای تغییر نام این ایرلاین اقدام شد، یکی از اعضای وقت هیئت مدیره پیشنهاد داد تا اسم شرکت را به نام ایر کانادا تغییر دهند اما در آن موقع این پیشنهاد با مخالفت روبرو شد ولی مدتی بعد باز به جریان افتاد و در نهایت در 1 ژانویه سال 1965 همانطور که گفتیم تغییر نام این شرکت تصویب گشت.

طی طرح مالی که دولت کانادا در دهه 80 میلادی برای تنظیم بازارهای این کشور پیاده کرد، ایر کانادا در سال 1988 کاملا دارای مالکیتی خصوصی شد. در سال 2000 ایر کانادا یکی از بزرگ ترین ششرکت های هواپیمایی رقیب خود را خریداری نمود و به این صورت عرصه حضور برای خود را بیش از پیش باز کرد. در سالل 2003 این شرکت خود را از یک ورشکستگی حتمی نجات داد و در سال بعدش شرکت هولدینگ هواپیمایی به نام ACE Aviation Holdings Inc را تحت مالکیت خود به وجود آورد. همانطور که در مقدمه گفتیم، شرکت هواپیمایی ایر کانادا به بیش از 180 مقصد داخلی و خارجی در دنیا حمل و نقل هوایی و پرواز های برنامه ریزی شده دارد.

ایر کانادا، هشتمین شرکت بزرگ هواپیمایی در سراسر دنیا است و ناوگان هوایی بسیار بزرگ و عظیمی دارد. این شرکت یکی از بنیانگذارن اصلی و مهم اتحادیه هوایی استار الاینس است. بزرگ ترین و اصلی ترین قطب فرودگاهی این ایرلاین فرودگاه بین المللی تورنتو است. جالب است بدانید که بر اساس آمار منتشر شده از این ایرلاین در سال 2015 ، در آمد خالص این ایرلان معادل 19.8 میلیارد دلار بوده است. یکی از شرکت های تابعه ایر کانادا به نام ایر کانادا وکیشنز بیش از 90 مقصد را پوشش می دهد. خطوط هوایی ایرکانادا در مجموع روزانه در حدود 1530 پرواز برنامه ریزی شده انجام می دهد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی ایر کانادا

نام شرکت هواپیمایی ایر کانادا: Air Canada

کد یاتا: AC

کد ایکائو: ACA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایر کانادا: www.aircanada.com

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر کانادا

بیزنس کلاس بین المللی: معمولا این کلاس پروازی در هواپیماهای بوئینگ 787 دریم لاینر و یا بوئینگ 777 انجام می گیرد. فضای خصوصی و راحت، فضایی مختص به کار، لگ روم و فضای مخصوص به مسافر، جایگاه های پیشرفته و راحت، مانیتورهای لمسی خصوصی با قابلیت پورت های ورودی مختلف، شارژ دستگاه های الکترونیک همراه مختلف.

بیزنس کلاس مخصوص شمال آمریکا و حوزه دریای کارائیب: بیشتر تفاوت های این کلاس پروازی بیزینسی با بین المللیش در سرگرمی ها و یک سری تفاوت های کوچک دیگر است و در این زمینه فرق چندانی ندارند. هزاران سرگرمی مختلف که از میان آنان می توانید انتخاب کنید، صفحه مانتیور شخصی، پاوربانک های مخصوص، مجله های فرانسوی و یا انگلیسی زبان مختلف، … نمونه ای از چندین نوع امکاناتی هستند که در این کلاس پروازی برای مسافران این ایرلاین موجود است.

بیزینس کلاس قاره ای: جایگاه های این کلاس پروازی برای یک سفر طولانی بسیار راحت هستند و نه تنها باعث خسته شدن شما نمی شوند بلکه می توان گفت با تکنولوژی که در آن ها موجود است، موجب در رفتن خستگی سفرشما نیز می شوند.جایگاه های این کلاس پروازی بسیار راحت تر از دو مدل قبل تر بیزینس کلاس هستند. خدمات سرگرمی این پرواز برای مسافرانش زیاد است.

پرمیوم اکونومی کلاس: این کلاس پروازی صنلی های راحت تری نسبت به پروازهای دیگر اکونومی در هواپیماهای دیگر دارد. لگ روم بزرگ تر، جایگاه های بزرگ و سرویس پذیرایی منظم از مسافران در طول پرواز از ویژگی های این کلاس پروازی است.

اکونومی کلاس بین المللی: امکانات و راحتی این پرواز همانند پرمیوم اکونومی است با این تفاوت که خدمات این پرواز برای سفری طولانی تر ارائه می شود. صفحه نمایش لمسی مخصوص، سرگرمی های مخصوص و بی شمار، شارژر های مختلف از امکانات این پرواز هستند.

اکونومی کلاس مخصوص شمال آمریکا و حوزه دریای کارائیب: در این پروازها شما می توانید از خدمات سرگرمی در حین پرواز، صفحه نمایش های لمسی و شخصی، پاوربانک های مخصوص شارژ بهره ببرید.

پرمیوم روژ بین المللی: International Premium Rouge یکی از کلاس های پروازی مخصوص به شرکت هواپیمایی ایر کانادا است و امکاناتی همچون حمل دو چمدان 32 کیلیوگرمی، جایگاه های بزرگ و راحت، چک این مخصوص و سریع داد و البته این امکانات تنها گوشه ای از امکانات این پرواز می باشد. کلاس های دیگر پروازی کلاس روژ که عبارتند از: پرمیوم روژ شمال آمریکا و حوزه ی دریای کارائیب و همچنین روژ کلاس بین المللی امکاناتی شبیه به همین کلاس دارند و تنها فرقشان در راحتی جایگاه هایشان است.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی ایر کانادا

  • مسافرین این ایرلاین می توانند برای انتخاب غذا، سرگرمی، اطلاع از تخفیف ها و چک این به سایت این شکت مراجعه نمایند و با توجه به روز و ساعت پروازشان، بر حسب احتیاج و سلیقه خود از میان آن ها انتخاب نمایند.
  • اگر تمایل دارید با این ایرلاین سفر کنید، قوانین این ایرلاین و مسیرهای پروازی آن را از سایت این شرکت آنالیز نمایید.
  • چک این سفر خود را حداقل در 48 ساعت قبل از سفر خود انجام دهید.
  • میزان بار مجاز کلاس مسافرتی خود را حتما چک بفرمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 424

به "معرفی شرکت هواپیمایی ایر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی ایر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید