معروف ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی

به گزارش مجله آیرخ، اگر بخواهید برترین غذاهای ایرانی را به گردشگران خارجی معرفی کنید کدام غذاها را انتخاب می کنید؟ فکر می کنید گردشگران خارجی از کدام یک از غذاهای ایرانی خوششان می آید؟ اگر مهمان خارجی دارید می توانید از این مطلب برای معرفی غذاهای ایرانی یاری بگیرید.

معروف ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی

قورمه سبزی

حتما موافقید که مانند این غذا را هیچ جای جهان نمی توان پیدا کرد. احتمالا گردشگران خارجی نیز از این غذا خوش شان می آید. مواد اصلی قورمه سبزی، سبزیجات، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز، گوشت بره یا گوساله است. هر چه قورمه سبزی جاافتاده تر باشد خوشمزه تر است. آشپزان حرفه ای می دانند که قورمه سبزی را باید با حرارت کم در زمان طولانی پخت.

دیزی

شاید بتوان اصیل ترین غذای ایرانی را دیزی یا آبگوشت دانست. اغلب رستوران هایی که دیزی سرو می نمایند، فضای سنتی و دل چسبی دارند. یکی از برترین این رستوران ها را پیدا کنید و دوستان خارجی تان را به این رستوران ها ببرید. بدون شک آ ن ها عاشق دیزی و فضای سنتی این رستوران ها خواهند شد. سرو این غذا در ظروف سفالی همراه با نان سنگک و سبزی تازه است.

چلوکباب

از دیگر غذاهای معروف ایرانی چلوکباب است. در میان کباب های ایرانی، کوبیده از همه معروف تر است. کوبیده را معمولا با گوجه، برنج یا نان صرف می نمایند. از قلم نیاندازید مهمانان خارجی تان جایی ببرید که کباب های خوبی دارد، در غیر این صورت ممکن است در معرفی چلوکباب ایرانی کوتاهی نموده باشید.

فسنجان

فسنجان زینت بخش سفره مهمانی های ایرانی است. این خورشت مجلسی از گردوی آسیاب شده، رب انار، گوشت مرغ یا گوشت قرمز تهیه می گردد. فسنجان در نقاط مختلف ایران، به روش های متفاوت پخته می گردد. قبل از آن از مهمان تان بپرسید که بین طعم ترش، ملس و شیرین کدام را ترجیح می دهند؟

زرشک پلو

ترکیب رنگ های زرشک پلو بسیار اشتهاآور است. زرشک پلو را با انواع خورشت ها می توان سرو کرد. در این میان زرشک پلو با مرغ چیز دیگری است. زرشک پلو با مرغ، یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی، پیشنهادی ویژه برای گردشگران خارجی است.

آلبالوپلو

آلبالوپلو غذای رنگارنگ و پرهوادار دیگر ایرانی است. پخت این غذا چندان راحت نیست و برای درست کردن این غذا باید تبحر خاصی وجود داشته باشد. در انتخاب جایی که مهمانان خارجی تان را می برید دقت کنید.

باقالی پلو

پلو اغلب پایه ثابت غذاهای ایرانی است. در ایران، انواع پلوهای خوشمزه و خوش رنگ پخته می گردد که از آن نمی توان گذشت. باقالی پلو نیز یکی از پلوهای پرهواداراست که با مرغ یا ماهیچه سرو می گردد.

ته چین

جالب است بدانید، خارجی ها ته چین را به عنوان کیک ایرانی می شناسند. احتمالا به خاطر ظاهر قالبی و زیبای آن چنین نظری دارند. در غذاهای ایرانی، انواع ته چین ها پخته می گردد که مشهورترین آن ته چین مرغ است.

لوبیاپلو

یکی دیگر از پلوهای خوشمزه ایرانی لوبیاپلو است؛ لوبیاپلو با ماست، سبزی و سالاد شیرازی بسیار خوشمزه می گردد.

جوجه کباب

غذاهای ایرانی علاوه بر انواع پلو ها انواع کباب ها را دارد. از مشهورترین آن های می توان به کوبیده و جوجه اشاره نمود.

خورش قیمه

قیمه، یکی از خورش های پرهوادار ایرانی است. این خورش با سیب زمینی یا بادمجان در کنار برنج زعفرانی سرو می گردد. این خورش در مرنام مذهبی جایگاه ویژه ای دارد.

خورش بادمجان

حتما موافقید که غذاهای بادمجانی بسیار خوشمزه اند. در میان این غذاها خورش بادمجان طعم فوق العاده ای دارد. گردشگران خارجی را به چشیدن این غذا تشویق کنید.

دلمه

با آمدن فصل بهار و سبز شدن برگ درختان انگور، در خانه های ایرانی، بساط طبخ دلمه برگ مو به راه می افتد. البته انواع مختلف دلمه مثل دلمه بادمجان، گوجه و... در ایران پخته می گردد. دلمه برگ مو بیشتر هوادار دارد که می توانید به مهمانان خارجی تان معرفی کنید. دلمه برگ مو یکی از مشهورترین غذاهای تبریز است.

آش رشته

در ایران آش های زیادی پخته می گردد؛ اما اولین چیزی که با شنیدن نام آش به فکر می رسد، احتمالا رشته است. آش رشته را با سیر، پیاز و نعناع داغ و کشک تزئین می نمایند که بسیار زیباست.

همان طور که می دانید این فهرست گوشه ای از غذاهای ایران است. هر شهر غذاهای مخصوص خودش را دارد که می توانید به مهمانان خارجی تان معرفی کنید. برای مثال خوشمزه ترین غذاهای جنوب ایران، غذاهای سنتی اردبیل، غذاهای معروف تبریز و... می تواند جزو گزینه های شما برای معرفی غذاهای ایرانی باشد.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2318

به "معروف ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید