خوش طعم ترین غذاها در برترین رستوران های ایرانی استانبول

به گزارش مجله آیرخ، آشپزی ایرانی بسیار متنوع و غنی بوده و شامل انواع غذاهای گوشتی، برنجی و سبزیجات است. بعضی از غذاهای محبوبی که در رستوران های ایرانی می توانید پیدا کنید شامل کباب، خورش، برنج، سالاد و نان است. در این پست از مجله گردشگری خبرنگاران با معرفی برترین رستوران های ایرانی استانبول با ما همراه باشید.

خوش طعم ترین غذاها در برترین رستوران های ایرانی استانبول

آشپزی ایرانی به علت استفاده از گیاهان و ادویه هایی مانند زعفران، زردچوبه، زیره و گشنیز در دنیا شناخته شده است. بعضی از مواد اصلی مورد استفاده در آشپزی ایرانی عبارتند از: گوشت بره، گوشت گاو، مرغ و ماهی. غذاهای ایرانی بعلاوه به علت استفاده از میوه ها و مغزها مانند انار، انجیر و پسته در غذاها شناخته شده است.

علاوه بر غذا، رستوران های ایرانی استانبول معمولا دارای دکورهای سنتی ایرانی مانند قالیچه های ایرانی، خوشنویسی و آثار هنری هستند. چای و دسرهای ایرانی مانند باقلوا و حلوا نیز از خوراکی های محبوب رستوران های ایرانی در استانبول است.

رستوران ایرانی استانبول چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی های یک رستوران ایرانی ممکن است بسته به مکان و هر رستوران خاص متفاوت باشد، اما در اینجا بعضی از ویژگی های رایجی که ممکن است در رستوران های ایرانی استانبول بیابید را توضیح می دهیم:

دکور: بسیاری از رستوران های ایرانی استانبول دارای دکوراسیون سنتی ایرانی مانند قالیچه های ایرانی، خوشنویسی و آثار هنری هستند. بعضی ممکن است آلات موسیقی سنتی ایرانی را نیز به نمایش بگذارند.

مهمان نوازی: فرهنگ ایرانی تاکید زیادی بر مهمان نوازی دارد و این اغلب این مهم در خدمات رستوران های ایرانی استانبول هم منعکس می گردد. شما می توانید انتظار خدمات محبت آمیز و خوشایند را داشته باشید و کارکنان همواره برای ایجاد احساس راحتی و رضایت در شما کوشش خواهند کرد.

منو: غذاهای ایرانی متنوع و غنی هستند و می توانید انتظار داشته باشید که انواع غذاهای گوشتی، برنجی و سبزیجات را در منو رستوران های ایرانی استانبول پیدا کنید. غذاهای محبوب شامل کباب، خورش، غذاهای برنجی، سالاد و نان است.

ادویه ها و طعم ها: آشپزی ایرانی به علت استفاده از ادویه ها و گیاهانی مانند زعفران، زردچوبه، زیره و گشنیز در دنیا شناخته شده است. این مواد به غذاهای ایرانی طعم و عطر خاصی می بخشند.

چای و دسر: چای ایرانی یک نوشیدنی محبوب است و ممکن است یک فنجان چای به رسم مهمان نوازی به شما پیشنهاد گردد. دسرهای ایرانی مانند باقلوا و حلوا نیز از خوراکی های محبوب در رستوران های ایرانی استانبول هستند.

گزینه های گیاهی: بسیاری از غذاهای ایرانی برای گیاهخواران مناسب هستند و رستوران های ایرانی ممکن است طیف وسیعی از گزینه های گیاهی را در منوی خود ارائه دهند.

دوستدار خانواده: فرهنگ ایرانی تاکید زیادی بر خانواده دارد و متوجه خواهید شد که رستوران های ایرانی استانبول به گرمی پذیرای خانواده های دارای فرزند هستند.

محبوب ترین غذاها در رستوران های ایرانی استانبول

غذاهای ایرانی متنوع و غنی هستند و غذاهای پرهوادار زیادی را می توانید در رستوران های ایرانی استانبول پیدا کنید. در ادامه به بعضی از محبوب ترین های غذاها اشاره شده است:

کباب: یکی از غذاهای پرهوادار در آشپزی ایرانی کباب است که معمولاً با گوشت بره، گوشت گاو یا مرغ درست شده و اغلب با برنج و سالاد سرو می گردد.

قورمه سبزی: این خورش سنتی ایرانی که با سبزی، گوشت، حبوبات و گاهی لیموترش خشک شده درست می گردد، با برنج در رستوران های ایرانی استانبول هم سرو می گردد.

چلو کباب: این غذا شامل برنج زعفرانی است که با گوشت کبابی اغلب به صورت کباب سیخ شده سرو می گردد.

زرشک پلو: غذای برنجی است که با زعفران طعم دار شده و با زرشک مخلوط می گردد. این غذا اغلب با مرغ یا بره سرو می گردد.

فسنجان: خورشتی است که با آب انار، گردو و گوشت معمولاً مرغ یا بره درست شده و اغلب با برنج سرو می گردد.

آش رشته: آش مقوی که با حبوبات، سبزی، رشته و گاهی گوشت درست می گردد. این یک غذای محبوب در ماه های زمستان در رستوران های ایرانی استانبول است.

شیرین پلو: این یک غذای شیرین برنجی با زعفران، پسته، بادام و گاهی کشمش درست می گردد.

ماست و خیار: دیپ ماست معروفی است که با خیار، سیر و نعناع درست شده و در رستوران های ایرانی استانبول اغلب به عنوان پیش غذا سرو می گردد.

این ها تنها چند نمونه از غذاهای بسیار خوشمزه ای است که می توانید در رستوران های ایرانی استانبول پیدا کنید. آشپزی ایرانی به علت استفاده از گیاهان و ادویه جات و میوه ها و آجیل ها که طعمی منحصر به فرد و غنی به غذاها می دهد، در دنیا شناخته شده است.

برترین رستوران های ایرانی استانبول

در میان بسیاری از گزینه های موجود، رستوران های ایرانی استانبول به عنوان یک انتخاب محبوب برای کسانی که در پی تجربه طعم های غنی و میراث فرهنگی ایران هستند، برجسته می باشند. رستوران های ایرانی استانبول با مهمان نوازی و منوهای متنوع خود، تجربه غذاخوری بی نظیری را ارائه می دهند که برترین غذاهای ایرانی را با فضای شلوغ این شهر دنیای ترکیب می نماید.

چه هوادار غذاهای گوشتی سنتی، چه خورش های خوش طعم و چه غذاهای گیاهی باشید، مطمئناً چیزی وجود دارد که ذائقه شما را در یک رستوران ایرانی در استانبول برآورده کند. در ادامه به معرفی بعضی از محبوب ترین رستوران های ایرانی استانبول خواهیم پرداخت.

استانبول شهری چندفرهنگی با طعم های مختلف غذایی از سراسر دنیا است که غذاهای بین المللی را در مراکز سنتی ترکیه سرو می نمایند. با توجه به جمعیت بزرگ ایرانیان ساکن استانبول، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید و می خواهید از یک غذای اصیل ایرانی لذت ببرید، این بخش مخصوص شماست.

رستوران فارسی

، تجربه ای بی نظیر و لذیذ با رستوران فارسی در استانبول که به گردشگران این شهر ارائه می دهد. رستوران فارسی متخصص در غذاهای ایرانی است و به شدت به وسیله مشتریانش توصیه می گردد. این رستوران سبک، منو و فضای متمایز خود را دار و متعهد است که برترین، سالم ترین و معتبرترین طعم های ایرانی را به مهمانانش ارائه دهد.

در رستوران فارسی، میهمانان می توانند از غذاهای بوقلمون و بره که به خوبی آماده و طبخ شده اند لذت ببرند. کارکنان خوش برخورد و مهربان همواره آماده یاری هستند و اطمینان حاصل می نمایند که همه مهمان ها در رستوران احساس خوشی و راحتی می نمایند. بسیاری از مهمانان از فضای زیبا و فرصت امتحان غذاهای تازه در رستوران فارسی استانبول قدردانی می نمایند.

رستوران ریحون

رستوران ایرانی ریحون یکی دیگر از گزینه های عالی برای کسانی است که در پی چشیدن غذاهای اصیل ایرانی در برترین رستوران های ایرانی استانبول هستند. ریحون که در نزدیکی سنت آنتونی پادوآ واقع شده است، منوی گسترده ای را ارائه می دهد که شامل کباب های کاملا پخته، برنج زعفرانی و سایر غذاهای سنتی است. آشپزها بسیار ماهر هستند و ماست و لوکوم آن ها هم بسیار خوشمزه هستند. میهمانان بعلاوه می توانند از انواع چای که نوشیدنی محبوب در ایران است هم لذت ببرند.

ریحون یک رستوران ایرانی در سمت بی اوغلو است که برای کسانی که دوست دارند یکی از برترین رستوران های ایرانی استانبول را کشف نمایند و می خواهند سلیقه ها و فرهنگ های مختلف را بشناسند یک انتخاب بسیار مناسب است. این مکان نه تنها با غذاها بلکه با تزئینات خودش هم فرهنگ ایرانی را منعکس می نماید، در حالی که با موسیقی ایرانی در حال صرف غذای تان هستید.

پیشنهاد می کنیم قورمه سبزی ریحون را حتما امتحان کنید. ریحون بعلاوه گزینه های گیاهی واقعاً خوشمزه ای دارد. خدمات رستوران واقعا خوب است و کارکنان بسیار مودب هستند. اگر دوستی در استانبول دارید که قرار است برای اولین بار غذاهای ایرانی را تجربه کنید، ریحون یکی از برترین رستوران ها برای آغاز است. اینجا می توانید طعم هایی را امتحان کنید که شما را از به علاقه مندان پر و پا قرص غذاهای ایرانی تبدیل می نمایند.

رستوران ایرانی سفیر

رستوران ایرانی سفیر یک گزینه عالی برای کسانی است که در پی یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد و اصیل ایرانی در استانبول هستند. سرآشپز جلیل نظری مدیریت رستوران را بر عهده دارد و تخصص او در غذای ایرانی و طعم های بی نظیر مشهود است. این رستوران به استفاده از تازه ترین، طبیعی ترین و محلی ترین مواد اولیه که با دقت انتخاب و با استفاده از دستورالعمل های سنتی و روش های پخت و پز تهیه شده اند، افتخار می نماید. مهمانان می توانند از غذاهای متنوعی که نشان دهنده غنای فرهنگی ایران است لذت ببرند و کارکنان همواره از پذیرایی سنتی در یکی از برترین رستوران های ایرانی استانبول شادمان هستند.

رستوران آسمان (Asuman Restaurant)

رستوران کوچکی نزدیک به ایستگاه تراموا آکسارای که کباب های خوشمزه ایرانی دارد و می توانید با خانواده به آنجا بروید. قیمت ها هم مناسب است. وعده های غذایی در آسمان به صورت روزانه و به اندازه کم تهیه می شوند. اگر دیر به مقصد برسید، در خطر از دست دادن فرصت برای چشیدن طعم های بی نظیر هستید.

توصیه می کنیم کوفته تبریز این رستوران را حتما امتحان کنید. به غیر از کباب، گزینه های گیاهی بدون گوشت نیز بسیار خوشمزه و راضی نماینده هستند. سوپ ایرانی هم به شدت امتحان می گردد.

همه افرادی که در رستوران کار می نمایند از جمله مالکان آن ایرانی آذری هستند و خدمات آن ها عالی است و کارکنان بسیار مودب هستند. بعد از غذا می توانید یک چای سنتی ایرانی با لیمو و زعفران میل کنید. دسر متفاوتی به نام نوهوتی Nohuti که با آرد نخودچی درست می گردد را هم حتما امتحان کنید که دسری به شکل گل است که با آرد نخود درست می گردد.

رستوران سودی

سودی یک گزینه عالی در میان رستوران های ایرانی استانبول است. خانم سودابه به طور کلی از مهمانان خود با خوشمزه ترین دستور العمل های ارائه شده به وسیله بزرگان و غذاهای دست ساز تهیه شده با عشق و اهمیت مادری و وفادار به قرن ها سنت میزبانی می نماید.

سودی یک رستوران ایرانی بسیار با کیفیت در آتاشهیر است، جایی که با وعده های زیاد و خدمات محبت آمیز اش شما را عاشق غذاهای ایرانی می نماید. منو رستوران با سلیقه های مختلف در روزهای مختلف با غذاهای خاص ایرانی شما را شگفت زده خواهد نمود.

بورانی های باشکوه رستوران سودی که با بادمجان کبابی، ماست، گشنیز و سیر درست می شوند را در کنار وعده های خوشمزه پیشنهاد کنیم. حلوای ایرانی با زعفران و گلاب را هم حتما امتحان کنید.

کلام آخر درباره رستوران های ایرانی استانبول

لیموترش و زعفران، تهیه ترکیب های جادویی از گوشت ها و میوه ها، برنج پخته شده به روشی متفاوت و مهمان نوازی ایرانی، ویژگی منحصر به فردی را به غذاهای ایرانی در دنیا بخشیده است. غذاهای ایرانی با چاشنی لطیف و بافت و طعم گیرا و عموماً تند نبودن معین می شوند. اعیاد و رسوم زیبایی که در قصه های ایرانی آمده است را تنها می توانید با غذاهای خوش رنگ و لذیذ آمیخته با غنای فرهنگی در برترین رستوران های ایرانی استانبول تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2497

به "خوش طعم ترین غذاها در برترین رستوران های ایرانی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش طعم ترین غذاها در برترین رستوران های ایرانی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید