نیمی از قربانیان کرونا در کانادا ساکنان آسایشگاه های سالمندان هستند

به گزارش مجله آیرخ، نخست وزیر ترودو می گوید: دولت وی مشغول رایزنی با استان های کانادا در خصوص مسائل خانه های سالمندان است. میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این اماکن به دلیل عدم وجود پرسنل کافی به شدت رو به افزایش است.

نیمی از قربانیان کرونا در کانادا ساکنان آسایشگاه های سالمندان هستند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای تضمینی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

فرانسوا لوگو، نخست وزیر کبک، روز دوشنبه گفت که مقامات بهداشت این استان در کوشش هستند تا از سالمندان محافظت نمایند. این در حالیست که دولت کبک در روزهای اخیر متهم به سهل انگاری در رسیدگی به شرایط یکی از خانه های سالمندان این استان در غرب جزیره مونترال شده است که 31 نفر در آن جان خود را در عرض یک ماه از دست داده اند.

چندی پیش مسئولان این خانه سالمندان بخاطر شرایط وخیم آن از دولت تقاضای ارسال یاری کردند. روز دوشنبه 13 آوریل 2020، سی بی سی نیوز به نقل از پرسنل اعزام شده به این خانه گزارش کرد که شرایط سالمندان در این خانه بسیار اسفناک بوده، تا حدی که بدون آب و غذا و رسیدگی به حال خود رها شده بودند و مبتلایان به ویروس کرونا بدون قرنطینه در کنار دیگران زندگی می کردند.

دولت کبک برای تشویق کارمندان به ادامه کار در این مراکز پیشنهاد پرداخت حقوق بیشتر نموده است. دیگر استان ها نیز به دنبال یافتن راهکار برای جذب نیروی کار در این مراکز هستند.

به گزارش سی بی سی نیوز مورخ 14 آوریل 2020، ویروس کرونا در ده ها مرکز مراقبت های بلندمدت در استان انتاریو شیوع پیدا نموده است. تنها در یکی از مراکز مراقبت های بلندمدت انتاریو واقع در 45 کیلومتری جنوب همیلتون (Anson Place Care) تعداد 19 نفر از 101 سکنه آن جان خود را از دست داده اند، و 73 نفر مبتلا شده اند. دیگر استان ها نیز آمار مشابهی از میزان مرگ و میر و ابتلا در خانه های سالمندان و مراکز مراقبت های بلندمدت گزارش نموده اند.

روز سه شنبه نخست وزیر ترودو در واکنش به آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در خانه های سالمندان گفت: قلب ما برای خانواده هایی که عزیزانشان را به طرز وحشتناکی از دست داده اند می تپد. ما می دانیم که باید بیشتر کوشش کنیم و به خاطر همین است که بر اهمیت این مسئله تاکید داریم. ما نه تنها به خاطر خودمان بلکه به خاطر عزیزانمان، بخاطر کادر درمانی و به خاطر سالمندانمان است که داریم کوشش می کنیم.

داگ فورد نخست وزیر محافظه کار انتاریو نیز روز سه شنبه اعلام نمود که دستورات جدیدی مبنی بر اختصاص منابع بیشتر به مراکز مراقبت های بلندمدت صادر نموده است.

دکتر ترزا تم، مسئول ارشد سازمان بهداشت کانادا، روز دوشنبه گفت تقریبا نیمی از قربانیان ویروس کرونا به نوعی وابسته به مراکز مراقبت های بلند مدت هستند. او از مردم خواست که برای محافظت از سالمندان در خانه های خود بمانند.

بعضی از مسائل موجود در خانه های سالمندان به دلیل عدم وجود پرسنل کافی ناشی از حقوق پایین کارگران و کارمندان آن به ویژه در بخش خصوصی ایجاد شده است. همچنین سهل انگاری در انجام بازرسی از این مراکز از دیگر مسائلی است که کارشناسان در روزهای گذشته به آن اشاره نموده اند.

منبع: خبر فوری
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1162

به "نیمی از قربانیان کرونا در کانادا ساکنان آسایشگاه های سالمندان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از قربانیان کرونا در کانادا ساکنان آسایشگاه های سالمندان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید