وزیر کشور: سفر نباید باعث عادی سازی نسبت به کرونا گردد

به گزارش مجله آیرخ، وزیر کشور با اشاره به مسئله ایمنی گفت: به طور جدی باید کوشش کنیم و حوادث جاده ای را کاهش دهیم و از آنچه که اعم از تلفات جاده ای و فوت در جاده ها است، جلوگیری گردد.

وزیر کشور: سفر نباید باعث عادی سازی نسبت به کرونا گردد

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه سال جاری با توجه به تمهیداتی که در زمینه کرونا اتخاذ شد، شرایطی فراهم شد که این سفر ها به راحتی و بدون محدودیت انجام گردد، گفت: حدود 1400 شهر و حدود 60 هزار روستا و سکونتگاه ها و جا هایی که مردم می توانند در روستا ها و دهیاری ها مراجعه نمایند فرصت ارزشمندی است. گردشگری ما اعم از گردشگری طبیعی، زیارت و گردشگری تاریخی فرصت های ارزشمندی است که در این دوره فراهم است.

وزیر کشور ادامه داد: حضور رئیس جمهوری و تشکیل شورای عالی ترافیک با حضور او و حضور آقای رییسی در مرکز راهور نیروی انتظامی و اورژانس کشور نشان از اهمیتی است که برای این کار قائل هستند. جلسه ای که با حضور همه استانداران و فرمانده راهور داشتیم برای این موضوع بود و دستورالعمل های لازم گفته شده است.

وی اضافه نمود: اولین و مهم ترین این است که چه کنیم تا تلفات و حوادث جاده ای کاهش یابد؟ دستورالعمل های آن صادر شده است و استانداران و فرمانده راهور و همه دستگاه های ذیربط باید دست به دست هم دهند تا این اتفاق شکل گیرد و کاهش قابل توجهی در حوادث جاده ای داشته باشیم.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به کرونا گفت: ما همچنان از ناحیه این ویروس مورد تهدید هستیم. درست است که با کوشش هایی که دست اندرکاران، وزارت بهداشت، استانداران و... انجام دادند ما امروز شرایط مناسبی داریم، اما نباید این شرایط موجب گردد که ما فراموش کنیم، چون این بیماری خاتمه نپذیرفته و همچنان در کمین است بنابراین این سفر ها نباید با عادی سازی نسبت به این بیماری اتفاق بیفتد.

وی تاکید نمود: ما هیچ شرایط کاملا مطمئنی را نمی توانیم درباره این بیماری فرض کنیم. باید این فرض باشد که کرونا همچنان مردم ما را اذیت می نماید؛ لذا رعایت شیوه نامه های بهداشتی بسیار مورد تاکید است. باید اینگونه باشد که اگر کسی تخلف کرد، با تخلف او برخورد قاطعانه گردد؛ چه در زمینه مسافرت ها و حوادث جاده ای و چه در زمینه کرونا، اماکن اقامتی، تالار های پذیرایی و رستوران ها و... باید مراقبت و رعایت گردد.

وزیر کشور با اشاره به موضوع خدمات رسانی به مردم و مسافران و با بیان اینکه این مسئله مهمی است و عزیزان ما در راهداری که جز مجموعه هایی بودند که بسیار زحمت کشیدند و اکنون یکی از بار های اصلی فشار بر روی دوش آنهاست، بر ارائه خدمات خوب و مدیریت خوب در این زمینه تاکید نمود.

وحیدی اظهار کرد: امید است با همت همگان و دستگاه ها ایام تعطیلات خوبی برای مردم رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: کار های ارزشمندی از قبل از سفر اجرا شده و این ستاد تشکیل شده است. 23 نهاد درگیر خدمات نوروزی هستند. در همه استان ها با موضوع استانداران این ستاد برقرار است.

وی ادامه داد: کوشش همه بر این است که بتوانند یک سفر ایمن، خوب و راحت را برای هم میهنان ما سامان دهند. حجم سفر ها نسبت به سال های گذشته باتوجه به موضوع کرونا بیشتر شده است. بیش از 30 درصد افزایش سفر داشته ایم. در بعضی از استان ها تا 90 درصد افزایش سفر را شاهد هستیم به ویژه در استان های جنوبی حجم سفر بسیار زیاد است. همه در کوشش هستند که هم ایمنی سفر و کاهش حوادث جاده ای و کاهش تلفات و مجروحیت در جاده ها را داشته باشند که به همین علت تدابیر متعددی اندیشیده شد و کوشش زیادی صورت می گیرد.

وزیر کشور از هموطنان خواست تا تدابیری که پلیس راهور و راهداری اعلام می نمایند به ویژه در جاده هایی که دو طرفه است، را رعایت نمایند. در جا هایی که برف و باران و لغزندگی جاده است، رعایت نمایند و سفر تلخ نگردد. تلخی سفر نه تنها برای همسفران و هم میهنان ما بلکه برای همه دستگاه ها بسیار تلخ است.

وحیدی تاکیدکرد: حتما شیوه نامه های کرونایی را در سفر رعایت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2222

به "وزیر کشور: سفر نباید باعث عادی سازی نسبت به کرونا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: سفر نباید باعث عادی سازی نسبت به کرونا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید