شرایط انبار های هلال احمر مطلوب نیست، صدور مجوز 50 هزار واکسن کرونا برای امدادگران هلال احمر

به گزارش مجله آیرخ، ولی پور گفت: شرایط انبارهای هلال احمر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، اما در صورت بروز هر گونه حادثه ای جوابگو خواهیم بود.

شرایط انبار های هلال احمر مطلوب نیست، صدور مجوز 50 هزار واکسن کرونا برای امدادگران هلال احمر

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط انبارهای امدادی هلال احمر، اظهار کرد: شارژ انبار های امدادی بر اساس اعتباراتی که دولت به هلال احمر تخصیص می دهد انجام می گردد و اقلام امدادی به 3 دسته تقسیم می شوند، دسته اول شامل اقلام زیستی مانند چادر، پتو، لوازم گرمایشی و ... می گردد که در این زمینه در شرایط بحرانی 70 درصد آمادگی تامین را داریم.

وی اضافه کرد: دسته دوم و دسته سوم شامل مواد غذایی و لوازم بهداشتی است که بر اساس اندازه اعتبارات تامین می شوند، اما به دلیل تاریخ مصرف نمی توان در مدت طولانی نگهداری و توزیع کرد که بر این اساس معمولا اندازه ذخیره سازی نسبت به دسته اول کمتر است.

ولی پور با بیان اینکه شرایط انبارهای هلال احمر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، توضیح داد: انشالله که حادثه ای نداشته باشیم! ولی در حوادث احتمالی تا امروز جوابگو بودیم و در صورت حوادث نو باز هم جوابگو خواهیم بود و جای نگرانی نیست.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره فرایند واکسیناسیون امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: واکسیناسیون در دستور کار است، طبق مکاتبات اجرا شده با وزارت بهداشت مجوز 50 هزار واکسن برای واکسینه کردن کارکنان و نجاتگران جمعیت هلال احمر در سراسر کشور صادر شده است.

وی در خصوص نوبت بندی و سهمیه تزریق واکسن استان ها اضافه کرد: این اقدامات نسبت به سهمیه اختصاص یافته به استان ها تحت نظارت دانشگاه ها به خود استان ها واگذار شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: اولویت دریافت واکسن با نجاتگران، کارکنان مراکز درمانی، داروخانه ها و پست های ورودی موقت در مبادی ورودی استان های کشور است.

او در خصوص فرایند تزریق واکسن کرونا تا کنون، گفت: واکسیناسیون امدادگران استان فارس کامل شده و سایر استان ها تا 50٪ اجرا شده است، بعلاوه واکسیناسیون استان تهران از هفته گذشته شروع شده و در حال اجرا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1949

به "شرایط انبار های هلال احمر مطلوب نیست، صدور مجوز 50 هزار واکسن کرونا برای امدادگران هلال احمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط انبار های هلال احمر مطلوب نیست، صدور مجوز 50 هزار واکسن کرونا برای امدادگران هلال احمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید