ویتامین ب برای تقویت مو، پوست و ناخن های سالم

به گزارش مجله آیرخ، دکتر سلام/ ویتامین ب یکی از ویتامین های مورد نیاز و مهم برای بدن است. در مورد نقش ویتامین ب برای تقویت مو، رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، سلامت پوست و تاثیر ویتامین B برای بدن و منابع غذایی Vitamin B را خدمت شما عرض می کنیم.

ویتامین ب برای تقویت مو، پوست و ناخن های سالم

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

ویتامین B به تازگی در محصولات زیبایی، پوست و مو مورد توجه قرار گرفته و در بررسی های اجرا شده در مقالات و پژوهش هایی که در این زمینه اجرا شده است، نشان داده است که استفاده از ویتامین B در کرم صورت می تواند به جلوگیری از پیری و چروک پوست کمک کند. به ویژه، نیکوتینامید، یک مشتق از ویتامین B3 (نیاسین)، نشان داده شده است که توانایی اپیدرم، لایه بالایی پوست را برای حفظ رطوبت بهبود می بخشد که منجر به نرمی پوست، خشکی کمتر، انعطاف پذیری و کاهش خطوط در پوست می شود. نیکوتین آمید همچنین می تواند به عنوان یک عامل موثر برای پاک کردن پوست هنگام افزودن به مرطوب کننده ها مفید باشد.

ویتامین B-Complex با تقویت مو، پوست و ناخن های سالم، به مقابله با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد - مولکول هایی که سلول های سالم را تجزیه می کنند و به پیشگیری از پیری و بیماری کمک می کند و زیبایی را افزایش می دهد.

حفظ موهای سالم و تقویت موهای ضعیف

ویتامین B به ما برای متابولیسم مواد غذایی کمک می کند و مواد مغذی را به کل بدن شامل مو و فولیکول های مو عرضه می کند. کمبود ویتامین B1، B2، B3 و B5 می تواند به سلول های فولیکول مو آسیب برساند. کافی نبودن ویتامین B9 یا اسید فولیک همچنین می تواند باعث کاهش سرعت سلول در فولیکول های مو شود، که باعث کاهش رشد مو می شود. ویتامین B7 (بیوتین) نیز برای حفظ بافت، تن و قدرت ریشه ها لازم است و کمبود آن می تواند منجر به ریزش مو شود. این ویتامین همچنین می تواند از شرایط پوستی که روی نوزادان تاثیر می گذارد، جلوگیری کند.

کمک به سلامت پوست

اگر از مسائل پوستی رنج می برید و یا حتی فقط در معرض چهره ای ناپایدار و ناسالم قرار گرفته اید، ممکن است علت کمبود ویتامین B باشد. ویتامین B12 به تنظیم میزان تولید و محل تولید رنگدانه پوست شما کمک می کند و مانع از تیره شدن پوست در قسمت های خاص بدن می شود. مطالعه Bisset و همکارانش که در نشست سالانه پوست در سال 2003 ارائه شده است، نشان داد که شکل موضعی ویتامین B به طور چشمگیری باعث کاهش اثرات پیری پوست در انسان می شود.

ویتامین B3 برای بهبود ظاهر یا شدت برخی از بیماری های پوستی استفاده می شود، در حالی که ویتامین B5 می تواند کمک کند تا آکنه را به حداقل برساند و به بدن کمک کند تا روغن ها را به صورت تری گلیسرید و کلسترول تجزیه کند. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند تحقیقاتی را انجام داد که نشان می دهد مکمل ویتامین B5 همچنین می تواند باعث کاهش میزان تری گلیسیرید و کلسترول شود که به طور غیر مستقیم پوست سالم را ارتقاء می دهد. ویتامین B5 همچنین به بهبود ترمیم زخم های پوست کمک می کند و در هنگام ترکیب با ویتامین C موثرتر است.

حفظ ناخن های سالم

ناخن های شما نیاز به یک رژیم غذایی متعادل و مغذی برای رشد و سلامتی دارند. تعدادی از ویتامین های B برای سلامتی ناخن ها مهم هستند. ویتامین B12 (ریبوفلاوین) به بدن کمک می کند که آهن معدنی ضروری را جذب کند که برای داشتن ناخن های سالم و قوی لازم است. بدون دسترسی کافی به آهن قابل استفاده، ناخن ها می توانند سفید، شکننده، نازک، غیر طبیعی رشد کنند. ویتامین B12 همچنین کلیدی در سلامت ناخن دارد که نقش مهمی در تشکیل گلبول های قرمز ایفا می کند. کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به کم خونی شود. یکی از علائم کم خونی، ناخن نازک، ناخوشایند یا شکسته است. ویتامین B9 (Folate) همچنین برای سلامتی و رشد ناخن ها اهمیت دارد، زیرا این امر به توسعه سلول های جدید (Centers for Control and Prevention) کمک می کند.

منابع طبیعی ویتامینB

این ویتامین را می توان به طور طبیعی یافت، اما دریافت آن به اندازه کافی می تواند سخت باشد. غذاهای حاوی ویتامین B عبارتند از:

ماهی: بالاترین مقدار ویتامین B در ماهی یافت می شود. ماهی قزل آلا، ماهی تن حاوی مقدار زیادی ویتامین B است.

گوشت: گوشت گوسفند، گوشت گاو، مرغ، تخم مرغ و لبنیات همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B است.

سبزیجات: برخی از میوه ها، سبزیجات و حبوبات منبع خوبی از ویتامین B هستند. آووکادو، انار، خرما، هندوانه و برخی از انواع توت ها دارای ویتامین B کمپلکس هستند. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و سیب زمینی نیز حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B هستند. حبوبات مانند سویا، لوبیا و عدس نیز حاوی ویتامین B هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1190

به "ویتامین ب برای تقویت مو، پوست و ناخن های سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین ب برای تقویت مو، پوست و ناخن های سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید