مواد غذایی موثر برای از بین بردن جوش صورت و آکنه

به گزارش مجله آیرخ، آنچه ما می خوریم رابطه مستقیم با سلامت ما دارد؛ پس طبیعتا نقش پررنگی در سلامت پوست هم دارد. تحقیقات اخیر نشان داده آنچه ما به عنوان غذا وارد بدنمان می کنیم، با سلامت پوست و عوارضی مانند جوش صورت، آکنه و پوست چرب یا حتی پوست خشک رابطه زیادی دارد.

مواد غذایی موثر برای از بین بردن جوش صورت و آکنه

برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟

موضوعات زیادی در خصوص زمان دبیرستان وجود دارد که هر کسی دوست دارد فراموش کند. بیشتر قریب به اتفاق افراد از ظاهر زمان دبیرستانشان بسیار شاکی هستند. لب های مات و صورتی چرب و پر از جوش های قرمز موضوعی آزاردهنده است که در این عکس ها به ما خیره می شوند.

ممکن است ما دوران بلوغ خوبی را داشته باشیم، اما آکنه هنوز یک واقعیت آزاردهنده برای بسیاری از بزرگسالان است.

تحقیقات نشان می دهد که 50 میلیون آمریکایی از شرایط و ناراحتی های پوستی رنج می برند. خبر خوب این که درمان این شرایط می تواند به مقدار درست کردن انتخاب های مناسب در آشپزخانه ساده باشد. به همین خاطر است که ما لیستی از برترین و بدترین مواد غذایی را برای پوست مبتلا به آکنه تهیه نموده ایم.

جوش صورت در بزرگسالان و راههای جلوگیری از آن

غذاهایی که باعث جوش صورت میشوند را نخورید و سپس مواد غذایی زیر را وارد رژیم غذایی تان کنید تا نتایج شگفت انگیز آنرا ببینید.
1.دانه ها و حبوبات 100 درصد سالم
در حالی که غذاهای دارای GI بالا مانند نان سفید تصفیه شده و شیرینی ها در هیچ لیستی نیستند، خوردن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای دارای GI پایین مثل دانه های غنی از فیبر، ممکن است کلیدی برای پوست شفاف باشند.

یک مطالعه در این زمینه نشان داد که شرکت نمایندگانی که دارای رژیم غذایی دارای GI پایین بودند، بعد از گذشت 12 هفته شاهد کاهش قابل توجهی در آکنه های روی صورتشان بودند.

یک مطالعه دیگر نیز نتایج مشابهی را فقط در یک ماه داشت! میوه ها، سبزیجات، کوینو، بلغور جو دوسر و پالس ها(حبوبات) همه کربوهیدرات های کم GI هستند.

2.کلم
کلم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی (و ضد التهاب) ویتامین A و ویتامین E است. تحقیقات حاکی از آن است که هنگامی که این ویتامین ها در رژیم غذایی به مقدار کافی وجود ندارند، شاهد آکنه بیشتری روی پوست خواهیم بود.

در همین زمینه یک مطالعه دیگر نشان داد که مکمل ویتامین آ به کاهش شدت آکنه در بیماران مستعد آکنه یاری نموده است.

منابع دیگر ویتامین A شامل هویج، سیب زمینی شیرین، کدو، فلفل دلمه ای هستند در حالی که ویتامین E می تواند به وفور در دانه ها، برگ چغندر، سبزیجات خردل و اسفناج یافت گردد.

3.دانه کدو تنبل
دانه کدو تنبل نه تنها غنی از ویتامین E و چربی های خوب است بلکه یکی از برترین منابع روی موجود در رژیم غذایی هستند.

در حالی که هنوز تحقیقات برای اثبات دلیل و معلول نداریم، یک مطالعه نشان می دهد که بین سطوح پایین روی در خون و شدت آکنه ارتباط وجود دارد.

در مطالعه ای دیگر پس از چهار هفته مصرف مکمل روی، ضایعات آکنه شرکت نمایندگان کاهش یافت. اگر دانه های کدو تنبل، مورد نظرشما نیست، می توانید از دیگر منابع عالی روی مانند گشنیز، گوشت گاو، بوقلمون، کوینو، عدس و غذاهای دریایی بهره ببرید.

4.ماهی سالمون
ما قبلا هم در خصوص اهمیت این موضوع صحبت نموده ایم، اما خوب است دوباره تکرار کنیم، بیشتر آمریکایی ها در حال ناکامی در رسیدن به یک نسبت بهینه امگا 6 به امگا 3 هستند ، که عمدتا به این دلیل است که ما از غذاهای فرآوری شده تصفیه شده استفاده می کنیم.

خبر خوب این که تحقیقات نشان داده اند که افرادی که مصرف چربی های امگا 3 خود را بالا بردند توانستند به طور قابل توجهی نشانه های آکنه را کاهش دهند.

یک مطالعه دیگر از بهبود قابل توجه آکنه های صورت پس از 10 هفته مصرف ماهی سالمون اطلاع داد. بعلاوه بعضی تحقیقات پیشنهاد نموده اند که فواید امگا 3 ممکن است به بهبود سلامت روانی یاری کند و از آنجا که آکنه و افسردگی ممکن است دست به دست هم بدهند، افزایش مصرف ماهی می تواند یک راه حل مفید باشد. سعی کنید از کتان، گردو، دانه های چیا، سویا و محصولات غنی شده بهره ببرید.

5.کیمچی
همچون همه چیزهای دیگر، سلامتی پوست ما به شدت به سلامت روده ما مرتبط است. یک مطالعه اخیر که افراد با آکنه و بدون آکنه را با هم مقایسه نموده است، نشان می دهد که ساختار باکتریایی فولیکول های پوست ما نقش مهمی ایفا می نمایند.

به همین خاطر، مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند کیمچی ، می تواند یک راه ساده برای یاری به کشت یک محیط میکروبی باشد و پوست را از شر آکنه های مزاحم رهایی بخشد.

در حالی که تحقیق در این زمینه هنوز بسیار نو است، ما می دانیم که غذاهای غنی از پروبیوتیک مزایای زیادی برای سلامت روده و فراتر از آن دارند، بنابراین پیش بروید و از مصرف غذاهای مورد علاقه غنی از پروبیوتیک لذت ببرید.

اگر شما علاقه ای به خوردن کیمچی ندارید، (ما می دانیم که می تواند کمی بد بو باشد)، تمپه، کلم، میسو و یا خیارشور را امتحان کنید.

6.چای سبز
جای تعجب نیست که غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها با التهاب مقابله می نمایند. چای سبز از آنتی اکسیدان های پلی فنول قدرتمند تشکیل شده است که به پیشگیری از بروز آکنه یاری می نماید.

در حالیکه ما هنوز از تاثیر نوشیدن آن و مقداری که برای مراقبت پوست به آن احتیاج است، اطلاعی نداریم، این یک نوشیدنی دارای GI پایین که به هیدراتاسیون یاری می نماید.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2031

به "مواد غذایی موثر برای از بین بردن جوش صورت و آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی موثر برای از بین بردن جوش صورت و آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید