پنتاگون: اوکراین را برای دفاع در برابر روسیه مسلح می کنیم

به گزارش مجله آیرخ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تاکید بر تعهد این کشور به شراکت نظامی با اوکراین، گفت کی یف را برای دفاع از خودش در برابر مسکو تسلیح می نمایند.

پنتاگون: اوکراین را برای دفاع در برابر روسیه مسلح می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که تنش ها حول منطقه شرق اوکراین در حال افزایش است، وزارت دفاع آمریکا نیز با اظهارنظرهای جنجالی در حال دمیدن به این آتش زیر خاکستر است.

شبکه الجزیره امروز (چهارشنبه) به نقل از یک سخنگوی پنتاگون گزارش داد: واشنگتن متعهد است تا شراکت استراتژیک نظامی با اوکراین را تقویت کند.

این مقام آمریکایی - که نامش اعلام نشد - در مصاحبه با الجزیره شرح داد: ما متعهد هستیم تا تسلیحاتی را به اوکراین ارائه کنیم تا بتواند از خودش در برابر ستیزه جویی روسیه دفاع کند.

شب گذشته نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با ولادیمیر پوتین همتای روس خود بر امنیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید نمود.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند جدایی طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

کی یف چندی پیش یاری نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک های ضد تانک دریافت نموده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

پیش از این، وزیر دفاع اوکراین با هشدار درباره احتمال کشیده شدن این کشور به درگیری در پی اقدامات تحریک آمیز روسیه، گفت اقدام مسلحانه مسکو علیه کی یف فقط در صورت تصمیم گیری در سطوح عالی کرملین ممکن است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1775

به "پنتاگون: اوکراین را برای دفاع در برابر روسیه مسلح می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: اوکراین را برای دفاع در برابر روسیه مسلح می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید