چالش هوش مصنوعی شطرنج باز به سرانجام رسید

به گزارش مجله آیرخ، نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی شطرنج باز که به وسیله معاونت نوآوری فناپ برگزار گردید، به کار خود سرانجام داد.

چالش هوش مصنوعی شطرنج باز به سرانجام رسید

به گزارش روابط عمومی فناپ، نخستین دوره مسابقات هوش مصنوعی DueML با عنوان شطرنج باز به وسیله معاونت نوآوری فناپ و با همکاری پلتفرم میزبان مسابقات هوش مصنوعی روبواپیکس، از 23 اسفندماه 1401 شروع شد و در اردیبهشت ماه 1402 به خاتمه رسید.

براساس توضیحات فناپ، هدف از این مسابقه توسعه زیست بوم، برندسازی، بهبود مهارت های مرتبط با هوش مصنوعی و ایجاد فرصتی برای جذب و استخدام متخصصان این حوزه بود و به شرکت کنندگان یک ماه زمان داده شد تا به چند چالش بینایی ماشین پاسخ دهند.

برای برندگان این مسابقه 45 میلیون تومان جایزه نقدی به همراه فرصت جذب و استخدام در نظر گرفته شد و درنهایت جوایز این مسابقه آنلاین به چهار تیم برتر (رتبه نخست 15 میلیون تومان، رتبه دوم 10 میلیون تومان و رتبه های سوم و چهارم 5 میلیون تومان) تعلق گرفت.

برای رونق دادن به این مسابقه نیز در طول دوره برگزاری، جوایز یک میلیون تومانی به عنوان خط شکن و نفر اول هفتگی در نظر گرفته شده بود.

شطرنج باز که یک مسابقه آموزشی از ترکیب چالش های بینایی ماشین و یافتن الگوریتم های شطرنج است، در 5 چالش و 3 سطح تعریف و پیاده سازی شد و وزن هر سطح در امتیاز نهایی شرکت کنندگان تأثیر داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2417

به "چالش هوش مصنوعی شطرنج باز به سرانجام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش هوش مصنوعی شطرنج باز به سرانجام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید