تور ارزان سریلانکا: کیهان: اینکه در برابر طلب مان از سریلانکا، چای بگیریم یک روش ابتکاری است

به گزارش مجله آیرخ، کیهان نوشت: هفته قبل در پی سفر علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت به کشور سریلانکا، موضوع بدهی 250 میلیون دلاری این کشور به ایران پس از 9 سال مشخص تکلیف شد. رئیس سازمان توسعه در این سفر یادداشت تفاهمی امضا کرد که در پی آن مقرر شد در ازای واردات ماهانه چای بدهی سریلانکا به کشورمان تسویه شود.

تور ارزان سریلانکا: کیهان: اینکه در برابر طلب مان از سریلانکا، چای بگیریم یک روش ابتکاری است

از سفر با تور ارزان سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

البته این واردات چای، مازاد واردات سنتی نیست، بلکه از این به بعد واردات جاری در بخش چای از این طریق انجام می گردد و تا حد ممکن از خروج ارز از کشور جلوگیری می گردد.

در پی این اقدام که پول کشورمان را بدون پرداخت هزینه اضافی و دریافت سود تأخیر زنده کرد، جریانی که ظاهرا دل خوشی از بازگشت پول های کشورمان با روش های ابتکاری ندارد، دست به کار شد و به تخریب پرداخت. یکی از این افراد با حمله به استراتژی خنثی سازی تحریم، اینطور وانمود کرد که قرار نیست هیچ وقت تحریم ها از بین برود؟!

شریف نظام مافی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس هم در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، مدعی شد: تهاتر در تاریخ بشریت، روشی مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی است... یقینا دلیلی وجود داشته که تهاتر دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. وی این روش کار را کوتاه مدت توصیف کرد و گفت: این راه حل نمی تواند مسئله ای از بخش صنعتی و به خصوص فراوری را رفع کند.

به نظر می رسد این واکنش ها از روی ناآگاهی نسبت به روش های ابتکاری برای وصول مطالباتی است که سال ها خاک خورده است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2126

به "تور ارزان سریلانکا: کیهان: اینکه در برابر طلب مان از سریلانکا، چای بگیریم یک روش ابتکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سریلانکا: کیهان: اینکه در برابر طلب مان از سریلانکا، چای بگیریم یک روش ابتکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید