تور چین: 7 غذای معروف و لذیذ چینی

به گزارش مجله آیرخ، اگر چیزی به نام غذاهای عجیب و غریب وجود داشته باشد، کشور چین بی تردید پیروز این میدان است؛ اما این فزونی برای همه خوشایند نیست. هستند کسانی که با تماشا غذاهای چینی قید سفر به این سرزمین شگفت انگیز را می زنند. از این رو ما می خواهیم یک بار برای همواره دیدگاه آن دسته از افراد را تغییر داده و از لذیذترین غذاهای چینی پرده برداری کنیم.

تور چین: 7 غذای معروف و لذیذ چینی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تمدن هزارساله چین بر روی فرهنگ غذایی این کشور تأثیر بسیاری گذاشته تا جایی که بعد از گذشت قرن ها ساکنین این سرزمین کهن سبک غذایی خود را حفظ نموده و روی زمین نشستن و غذا خوردن با چاپستیک را به قاشق و چنگال های مدرن ترجیح می دهند. بسیاری از غذاهای چینی همچنان با روش قدیمی طبخ شده و هواداران زیادی در بین چینی ها و میهمانان این کشور دارند. پس اگر می خواهید با تمدن این سرزمین کهن بیشتر آشنا شوید، علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری تست غذاهای خوش طعم را به برنامه اضافه کنید.

.

لذیذترین غذاهای چینی

چین کشور شگفتی هاست، غذاهای چینی هم از این قائده مستثنی نبوده و جز عجیب ترین غذاهای جهان به تعداد می آیند. در این مطلب با 7 تا از لذیذترین غذاهای چینی آشنا می شویم.

1- Wonton Soup

سوپ وانتون با ترکیبات ویژه برای بیشتر گردشگران طعمی آشنا دارد. این سوپ بسیار لذیذ از قدیمی ترین غذاهای چینی است که از سال 618 تا به حال همچنان محبوبیت خود را حفظ نموده و جایگاهی ویژه در سفره ساکنین چین دارد. وانتون با توجه به سلیقه آشپز از آبگوشت به همراه میگو یا گوشت چرخ نموده و یا ترکیبی از هر دو تهیه شده، سپس با ادویه های ویژه طعم دار می گردد. در واقع اگر تست طعم های آشنا را به غذاهای عجیب چینی ترجیح می دهید، سوپ وانتون همان غذایی است که شما را راضی نگه خواهد داشت.

2- Roasted Duke

اردک بو داده از مشهورترین غذاهای چینی است که به اسم پیشنهاد ویژه در تمامی رستوران های پکن سرو می گردد. این غذای بسیار خوش طعم از گوشت اردک نازک و ترد که داخل آن با مواد مخصوص پر شده تهیه می گردد. رستوران های پکن، اردک بو داده شده را همراه با سس لوبیا سرو می نمایند که طعم غذا را بیش از بیش دلچسب می نماید. شما بایستی تکه ای از گوشت را برداشته و پس از آغشته کردن به سس لوبیا سرو کنید. این غذا به میزان ای لذیذ است که از سفارش آن پشیمان نخواهید شد.

3- Chinese Barbecue

باربیکو ها در همه جای جهان هواداران پروپاقرص خود را دارند. باربکیوی چینی هم از قافله عقب نمانده و توانسته جایگاهی ویژه در بین غذاهای چینی به خود اختصاص دهد. ترکیب این خوراک خوش طعم را گوشت های به سیخ کشیده شده همراه با چاشنی های مخصوص تشکیل می دهند. باربکیوی چینی را می توانید در تمامی رستوران ها به اسم غذای اصلی سفارش دهید. یا هنگام گشت وگذار در میان خیابان های همواره زنده چین، طعم این غذا را از دکه های غذای خیابانی امتحان کنید. نکته جالب در خصوص این غذا این است که شما می توانید قبل از دودی کردن گوشت ادویه های مورد علاقه تان را انتخاب نموده و به آن اضافه کنید. بدین ترتیب غذایی لذیذ مطابق با ذائقه خود میل خواهید کرد.

.

4- Dumpling

دامپینگ از غذاهای سنتی چین است که هزاران سال قدمت داشته و امروزه علاوه بر چین در سایر نقاط جهان هم به روش های مختلف با نام پیراشکی پخت می گردد. دامپینگ های چینی بسیار متنوع هستند. برای تهیه این غذای پرطرفدار تکه های گوشت مرغ، گاو، میگو یا سبزیجات را پخته و در خمیرهای نازک می پیچند، سپس به صورت لقمه های کوچک بر سر میز آورده و سرو می نمایند. دامپینگ ها به میزان ای محبوب هستند که به اسم یکی از غذای مخصوص شب سال نو چینی به تعداد می رود. در سفر به چین تست این غذای اصیل و خوش طعم را در برنامه های غذایی خود قرار دهید.

5- Jellyfish

با یک غذای دریایی خوشمزه موافقید؟ جلی فیش یا همان عروس دریایی از پرطرفدارترین غذاهای چینی است که با روشی ویژه پخت می گردد. برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را با روغن کنجد تفت داده سپس عروس دریایی برش داده شده را به همراه سایر مواد به آن اضافه می نمایند. در پایان نودل پخته شده را با مواد ترکیب نموده و با تزئینات ویژه برای سرو بر سر میز می آورند. این غذای مخصوص را می توان در بیشتر رستوران های چینی به اسم غذای اصلی سفارش داد.

6- Zha jiang mian

چین سرزمین نودل های مختلف است. در بیشتر غذاهای خوش طعم چینی ردپایی از این رشته هایی محبوب را می توان پیدا کرد. ژاجیانگ از غذاهای چینی است که با نودل درست شده و معروفیت ویژه ای در بین رستوران های این کشور دارد. این غذا در شهر پکن چنان پرطرفدار است که به آن نودل پکنی هم می گویند. ژاجیانگ از ترکیب سه ماده ساده گوشت، نودل و سبزیجات تهیه می گردد؛ اما ادویه های چینی طعمی بی نظیر به آن می بخشند. نودل پکنی با داشتن مواد غذایی مقوی، به اسم وعده غذایی کامل سرو شده و قیمتی ارزان دارد.

7- Chow Mein

چومین از دیگر غذاهای چینی است که محبوبیت خود را مدیون رشته های نودل می باشد. این غذا ترکیبی از نودل سرخ شده، انواع گوشت، کرفس، پیاز و فلفل دارد. برای تهیه این غذا ابتدا رشته های نودل را نرم نموده، سپس مواد دیگر مانند گوشت و پیاز را در ظرف جداگانه تفت داده و در پایان نودل های نرم شده را سرخ نموده و با سایر مواد ترکیب می نمایند. این غذای لذیذ در ظرف های مخصوص چینی و با چاپستیک سرو می گردد.

شرایط سفر به چین در دوره کرونا

بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

بایدها و نبایدهای سفر به چین

از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟

عجیب ترین مکان هایی که در چین، باید از آن بازدید کنید

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1972

به "تور چین: 7 غذای معروف و لذیذ چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: 7 غذای معروف و لذیذ چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید