آخرین جزئیات از فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان

به گزارش مجله آیرخ، در ادامه فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، نیروهای نروژی، رومانیایی و هلندی خاک این کشور را ترک کردند.

آخرین جزئیات از فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، با خروج آخرین نظامیان نروژی از افغانستان، ماموریت نظامی این کشور در افغانستان یافت. از سال 2001 میلادی حدود 9 هزار و 200 نظامی نروژی به افغانستان اعزام شده بودند.

به گزارش نروژ تودی، دولت نروژ تصمیم گرفته که به مشارکت در بیمارستان های صحرایی در کابل را در سال 2021 ادامه دهد، بنابراین شماری از نظامیان این کشور به حضورشان در افغانستان ادامه می دهند اما آماری از تعداد نیروهای باقیمانده ارائه نکرد.

از سوی دیگر، آخرین نظامیان رومانیایی هم خاک افغانستان را ترک کردند. بیت فوریه و ژانویه سال 2021، حدود 600 نظامی این کشور در افغانستان حضور داشتند.

براساس گزارش وزارت دفاع رومانی از سال 2002 میلادی بیش از 32 هزار نظامی این کشور به افغانستان اعزام شدند.

نظامیان هلندی هم امروز (دوشنبه 7 تیر) پس از خروج کامل از افغانستان، مراسم انتها ماموریت خود را در هلند انجام می دهند.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان درحالی جریان دارد که همه این نیروها باید تا 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک کنند اما گزارش ها حاکی از برنامه آمریکا، انگلیس و ترکیه برای حفظ شماری از نیروها پس از تاریخ مشخص برای خروج شده است.

سهیل شاهین عضو تیم مذاکره کننده طالبان پیش از این ادامه حضور نظامیان خارجی را تداوم اشغال دانسته و تصریح کرده بود که طالبان در برابر این اقدام حق واکنش دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1892

به "آخرین جزئیات از فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید