آلودگی هوا عامل 6 میلیون زایمان زودرس در دنیا در سال 2019

به گزارش مجله آیرخ، نتایج یک آنالیز بین المللی نشان می دهد: آلودگی هوا با شش میلیون مورد تولد زودرس در دنیا در یک سال مرتبط بوده است.

آلودگی هوا عامل 6 میلیون زایمان زودرس در دنیا در سال 2019

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آلودگی هوا بر کم سن و سال ترین انسان ها هم تاثیر می گذارد چرا که تحقیقات تازه نشان می دهد هوای آلوده با حدود شش میلیون زایمان زودرس و حدود سه میلیون تولد نوزاد زیر وزن طبیعی در سراسر دنیا در سال 2019 مرتبط بوده است.

نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد بیش از 90 درصد جمعیت دنیا در فضا های باز از هوای آلوده تنفس می نمایند و اثرات آن در طول سال ها ادامه می یابد، زیرا نوزادان نارس یا بچه هایی که هنگام تولد از وزن ایده آلی برخوردار نیستند بیشتر محتمل است در طول زندگی به انواع بیماری ها دچار شوند. بعلاوه زایمان زودرس دلیل اصلی مرگ و میر نوزادان در سراسر دنیا است.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: بار و پیامد های ناشی از آلودگی هوا بسیار زیاد است، اما با کوشش کافی می توان اثرات منفی این معضل را تا حد زیادی کاهش داد.

این گروه از محققان دریافتند: اگر مقدار آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا و صحرای آفریقا به حداقل برسد، زایمان زودرس و تولد نوزادانی با وزن کم تقریبا 78 درصد کاهش می یابد. این منطقه ها بالاترین نرخ زایمان زودرس در دنیا را دارند.

محققان بعلاوه اظهار داشتند که منطقه ها پیشرفته تر از جمله ایالات متحده هم با خطرات قابل توجهی از آلودگی هوا روبرو هستند. برآورد ها حاکی از آن است که آلودگی هوا در فضا های باز عامل 12 هزار مورد زایمان زودرس در این کشور در سال 2019 بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی، در مطالعه ای که پیش از این انجام گرفت، محققان به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا در مرگ 500 هزار نوزاد در سراسر دنیا در سال 2019 نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2003

به "آلودگی هوا عامل 6 میلیون زایمان زودرس در دنیا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا عامل 6 میلیون زایمان زودرس در دنیا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید