ائتلاف جهانی بر ضد کرونا با هوش مصنوعی

به گزارش مجله آیرخ، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، ائتلاف یادشده CAIAC نام دارد و میخواهد در اولین گام یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کند که با استفاده از هوش مصنوعی و تجارب انسانی تصمیم گیران را در سطح دنیا برای مقابله با ویروس کرونا کمک خواهد نمود.

ائتلاف جهانی بر ضد کرونا با هوش مصنوعی

برای ارتقای هوش مصنوعی این پلتفرم از داده های بهداشتی، مالی و اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا در کشورهای مختلف استفاده می گردد تا از دقت و صحت توصیه های ارائه شده از این طریق اطمینان حاصل گردد. به گفته سایروس هادز رئیس این ائتلاف مقابله با ویروس کرونا بدون استفاده از داده های مختلف و ابزار پیشرفته ای همچون هوش مصنوعی ممکن نیست و امروزه همه جهان به این نتیجه رسیده است که نابودی کرونا مستلزم عزم و همکاری جمعی است.

از جمله نهادها و مجموعه های همکار مشهور این طرح می توان به دانشگاه استنفورد، یونسکو، بنیاد مک گاورن و بعضی شرکت های عظیم خصوصی فعال در حوزه هوش مصنوعی مانند C3.ai، stability.ai، Element AI, Axis, GLG و Planet اشاره نمود.

انتظار می رود با اجرای این طرح مشکلاتی مانند انتشار اخبار دروغین در خصوص ویروس کرونا، ردگیری و شناسایی افراد و نقاط آلوده به ویروس کرونا، شناسایی روش های درمانی مطمئن برای مقابله با کرونا بهتر حل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1295

به "ائتلاف جهانی بر ضد کرونا با هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف جهانی بر ضد کرونا با هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید