ابراز همبستگی شخصیت های فرهنگی و سیاسی ایران با ملت تاجیکستان در مبارزه با کرونا

به گزارش مجله آیرخ، گروهی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی کشورمان در پیامی تصویری همبستگی خود را با ملت هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان در مبارزه با ویروس کرونا ابراز داشتند.

ابراز همبستگی شخصیت های فرهنگی و سیاسی ایران با ملت تاجیکستان در مبارزه با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جمعی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در پیغامی تصویری با مردم هم فرهنگ و هم زبان تاجیکستان در مبارزه با ویروس کرونا اعلام همبستگی کردند.

در این پیغام تصویری محمدحسن صنعتی عضو هیأت علمی اندیشکده ژئوپلیتیک دانشگاه فارابی، محمدجعفر یاحقی رئیس قطب فردوسی شناسی و استاد دانشگاه فردوسی مشهد و محمد حسین عابدینی کارشناس مسئول توسعه روابط فرهنگی در آسیای مرکزی به بیان احساسات و همدلی خود با مردم تاجیکستان پرداختند.

دکتر محمدحسن صنعتی، کارشناس ارشد مرکز بین المللی مطالعات صلح و عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران است. وی در سال های 1392 و 1393 رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بوده است.

سردبیری فصلنامه رودکی(نشر درایران و تاجیکستان) و معاون صدای اداره کل صداو سیمای خراسان رضوی از دیگر فعالیت های فرهنگی وی به شمار می رود.

محمدحسین عابدینی نیز سابقه مسئولیت رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان را در کارنامه خود دارد.

محمدجعفر یاحقی پژوهشگر و نویسندهٔ ایرانی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد، عضو پیوستهٔ شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر قطب علمی فردوسی شناسی و ادبیات خراسان در دانشگاه فردوسی مشهد است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در تاجیکستان تا به امروز 5097 نفر به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد 3503 نفر بهبود یافته و 50 نفر نیز جان باخته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1242

به "ابراز همبستگی شخصیت های فرهنگی و سیاسی ایران با ملت تاجیکستان در مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز همبستگی شخصیت های فرهنگی و سیاسی ایران با ملت تاجیکستان در مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید