اتحادیه اروپا خواهان اتحاد گروه 7 در مورد ایران شد

به گزارش مجله آیرخ، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هشدار داد اختلاف میان هفت کشور عضو گروه هفت (G7) در مورد ایران غیرسازنده است و پیشرفت در مورد توافق هسته ای را مختل می نماید.

اتحادیه اروپا خواهان اتحاد گروه 7 در مورد ایران شد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه هشدار داد اختلاف میان هفت کشور عضو گروه هفت (G7) در مورد ایران غیرسازنده است و پیشرفت در مورد توافق هسته ای را مختل می نماید.

به نوشته خبرگزاری رسمی کویت، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که در جمع خبرنگاران در بروکسل حضور داشت به شرط عدم افشای نام گفت: ایران در حال اختلاف افکنی در گروه 7 است. این، پارادوکس بزرگی است چون اتحادیه اروپا، آمریکا و همه ما در این هدف که ایران نباید به یک قدرت هسته ای تبدیل گردد اشتراک نظر داریم.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین تصریح نموده مسئله ایران از جمله مسائل خارجی است که اعضای گروه 7 در جریان نشست خود که از روز 24 اوت (2 شهریورماه) شروع می گردد مورد آنالیز قرار خواهند داد. او گفت این کشورها درباره آنچه به ادعای او نقش غیرسازنده ایران در منطقه است به گفت وگو خواهند پرداخت.

مقام اتحادیه اروپا ضمن تأکید دوباره بر پایبندی این اتحادیه به توافق هسته ای برجام پایبند اظهار داشت رایزنی ها در مورد تهران دامنه ای فراتر از مسئله امنیت دریانوردی در تنگه هرمز خواهد داشت.

وی با تصریح بر اینکه تنش میان اتحادیه اروپا و آریکا غیرسازنده است گفت: از زمانی که آمریکا از توافق هسته ای خارج شد ما قادر نبوده ایم بر سر هیچ کدام از مسائل مربوط به پرونده ایران به پیشرفت دست پیدا کنیم. او تأکید کرد: ما به اتحاد در میان اعضای گروه 7 در مورد ایران احتیاج داریم.

در نشست سران کشورهای گروه هفت که از دو روز دیگر (2 شهریورماه/24 اوت) در شهر بیاریتز فرانسه شروع می گردد سران کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا و همچنین رئیس شورای اروپا حضور خواهند داشت. فرانسه ریاست فعلی این گروه را به عهده دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 394

به "اتحادیه اروپا خواهان اتحاد گروه 7 در مورد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان اتحاد گروه 7 در مورد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید