ارتش میانمار سوچی را به دریافت رشوه متهم کرد

به گزارش مجله آیرخ، ارتش میانمار آنگ سان سوچی رئیس برکنار شده دولت این کشور در کودتای 13 بهمن ماه را به دریافت غیرقانونی 600 هزار دلار و 11 کیلوگرم طلا متهم کرد.

ارتش میانمار سوچی را به دریافت رشوه متهم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از خبرگزاری فرانسه، این سنگین ترین اتهامی است که از زمان برکناری دولت غیرنظامی سوچی در کودتای اول فوریه (13 بهمن) به سوچی وارد شده است. ارتش تا کنون مدارکی در این زمینه ارائه نداده و یک نماینده مجلس منحل شده میانمار از حزب اتحاد ملی برای دموکراسی سوچی هم این اتهام را رد نموده است.

ژنرال زاو مین تون سخنگوی هیات حاکمه نظامی میانمار گفت که اتهام دریافت 600 هزار دلار و 11 کیلوگرم طلا را فیو مین تیین وزیر ارشد سابق شهر یانگون به سوچی وارد نموده و کمیته ضد فساد در حال آنالیز این مساله است.

سخنگوی نظامیان میانمار همچنین رئیس جمهور وین مینت و چندین تن از وزیران کابینه را به فساد متهم کرد.

سوچی طی پنج هفته گذشته در مکانی نامعلوم در بازداشت بوده و با چندین اتهام از جمله در اختیار داشتن غیرقانونی تجهیزات بی سیم و نقض محدودیتهای کرونایی متهم شده، اما اتهام فساد اقتصادی شدیدترین اتهامی است که تا کنون به او وارد شده است.

در همین حال سازمان دیدبان حقوق بشر هم ارتش میانمار را متهم نموده که با سلاحها و تاکتیکهای جنگی بی محابا اقدام به کشتن معترضان نموده است.

دستکم 7 نفر دیگر از معترضان در تظاهرات روز پنجشنبه در مناطقی از میانمار کشته شدند و شمار کل تلفات به بیش از 60 نفر رسیده است. شاهدان می گویند بعضی معترضان با اصابت گلوله به سرشان به قتل رسیده اند.

ارتش میانمار انتقادها از عملکرد خود را رد و سوچی را به تحریک خشونت متهم نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1711

به "ارتش میانمار سوچی را به دریافت رشوه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش میانمار سوچی را به دریافت رشوه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید