از شرایط نامناسب آبی در تابستان عبور کردیم، آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی کند نشده است

به گزارش مجله آیرخ، وزیر نیرو گفت: با مدیریت اجرا شده، از شرایط نامناسب آبی در تابستان عبور کردیم که برنامه ریزی و مصرف صحیح آب در این حوزه گره گشاست.

از شرایط نامناسب آبی در تابستان عبور کردیم، آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی کند نشده است

به گزارش خبرنگاران، منطقه خلیج فارس، رضا اردکانیان در نشست شورای اداری استان هرمزگان با حضور فعالان اقتصادی، توضیح داد: امروز و فردا پروژه های مختلفی در حوزه آب و برق با اعتبار یک هزار و 480 میلیارد تومان در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: طرح تامین آب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان و طرح نوسازی خط اول آبرسانی بندرعباس از میناب و آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی و مجتمع های آبرسانی دژگان از جمله طرح های افتتاحی است .

وزیر نیرو توضیح داد: واحد گازی هرمز به ظرفیت 160 مگاوات، فاز اول پروژه نمک زدایی از آب دریا و تهیه آب شیرین برای بندرعباس از دیگر طرح های در حال اجراء در استان هرمزگان است.

اردکانیان اعلام کرد: یکی از بزرگترین طرح هایی که عملیات اجرایی آن طی یک ماه آینده شروع می گردد، نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک است که با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار 1200 میلیون دلار ساخته می گردد. همچنین دو واحد نیروگاهی دیگر به ظرفیت 627 مگاوات تا دو سال آینده وارد مدار می گردد.

وی همچنین با اظهار نارضایتی از رشد مصرف دو و نیم برابری متوسط کشوری برق در هرمزگان، خواهان مدیریت مصرف مدیران توزیع برق، برق منطقه ای و مدیریت نیروگاهی در استان شد تا هرمزگان به استانی الگو در این بخش تبدیل گردد.

وزیر نیرو همچنین خواهان توجه ویژه نمایندگان مجلس در آنالیز لایحه بودجه 98 به حوزه آب و برق کشور شد.

وی با بیان این که دولت کارنامه درخشانی را در حوزه تامین آب و برق کشور در چهار دهه اخیر داشته است، اظهار کرد: صد درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی از سیستم های پایدار آب شرب برخوردارند. تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردارند و در حوزه جمع آوری و تصفیه فاضلات و استفاده مجدد هم 48 درصد تحت پوشش داریم.

اردکانیان اضافه نمود: آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی و با وجود تحریم های ظالمانه و یک جانبه آمریکا کند نشده است و آینده روشنی پیش روی فرزندان و نسل های آینده است.

وزیر نیرو ادامه داد: با مدیریت اجرا شده، از شرایط نامناسب آبی در تابستان عبور کردیم که برنامه ریزی و مصرف صحیح آب در این حوزه گره گشاست.

وی اعلام نمود: در استان مرزی هرمزگان به واسطه دسترسی به منابع آب دریا، در برنامه ای تدارک دیده شده، در پهنه ای به وسعت یکصد کیلومتر برنامه تامین آب شرب از دریا را داریم تا دغدغه مردم مرتفع گردد که در همین راستا طرح های آب شیرین کن و نمک زدایی از آب دریا برای مصارف مردم بندرعباس و روستاهای طول مسیر و کرمان و یزد را داریم که فشار بر منابع را کاهش می دهد.

اردکانیان بر رعایت الگوی مناسب کشت برای کشاورزی هم تاکید نمود و اضافه نمود: در سایر مصارف نیز بایستی به ارزش اقتصادی آب توجه گردد.

وزیر نیرو اظهار کرد: کمیته استانی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در هرمزگان برنامه ای را تدارک دیده که در کارگروه ملی به بحث گذاشته شده است.

وی اعلام کرد: سرمایه گذاری های صورت گرفته موجب تامین آب پایدار برای مصارف شرب و صنعت و سایر بخش ها و حفظ محیط زیست و استفاده از پساب تصفیه شده و جلب سرمایه گذاران شده است.

اردکانیان در انتها گفت: هرمزگان در بخش تامین آب و انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار است و اشتغال پایدار نیز در حوزه ساخت و در زمان بهره برداری ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 190

به "از شرایط نامناسب آبی در تابستان عبور کردیم، آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی کند نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شرایط نامناسب آبی در تابستان عبور کردیم، آهنگ توسعه کشور تحت هیچ شرایطی کند نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید