بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از باغ جهانی پهلوان پور

به گزارش مجله آیرخ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، دکتر علی اصغر مونسان، امروز شنبه 4 بهمن 99 در سفر به شهرستان مهریز با همراهی استاندار یزد، معاونان استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، از باغ جهانی پهلوان پور در این شهرستان بازدید کرد.

بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از باغ جهانی پهلوان پور

جهت دریافت خدمات طراحی خانه باغ ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دکتر مونسان در این بازدید آثار تاریخی و فرهنگی و دو اثر ثبت جهانی این شهرستان را ظرفیت های بالقوه آن در زمینه گردشگری دانست و بر اهمیت حفظ این بناهای ارزشمند تأکید کرد.

باغ جهانی پهلوان پور از باغ های متعلق به دوره های اواخر زندیه و اوایل قاجار است که در محله مزویرآباد مهریز واقع شده است.

مساحت باغ بیش از پنج هکتار است و عمده ساخت وساز آن شامل برج گلین و فضاهای خدماتی مرتبط با آن در جبهه جنوب شرقی، عمارت زمستان خانه در جبهه غربی، عمارت شربت خانه (کوشک) در بخش مرکزی، فضاهای خدماتی (اصطبل، انبار، سرایداری) و کارگاه ریسندگی و قالی بافی در جبهه جنوبی است.

ارزشمندترین بخش باغ پهلوان پور، عمارت کوشک یا شربت خانه در سه طبقه و به مساحت 1500 مترمربع است.

جوی آب همواره روان این باغ که از قنات حسن آباد مهریز تغذیه می گردد و درختان چناری که در پای جوی قرار دارند و محور اصلی باغ را تعریف می نمایند، محیط بسیار دلگشایی را خلق نموده اند. این باغ از جمله باغ های ایرانی استان یزد است که به همراه باغ دولت آباد در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1572

به "بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از باغ جهانی پهلوان پور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از باغ جهانی پهلوان پور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید