برداشتی از زندگی اخوان ثالث در از تهی سرشار

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران: از تهی سرشار عنوان داستان بلندی است از علی حدادی اصل که وی این اثر را با نگاهی به زندگی مهدی اخوان ثالث نگاشته است. این کتاب قرار است توسط انتشارات سوره مهر به چاپ برسد.

برداشتی از زندگی اخوان ثالث در از تهی سرشار

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی حدادی، نویسنده، با اشاره به اتمام نگارش کتاب از تهی سرشار گفت: چند سال قبل، از دوستی مجموعه شعر اخوان ثالث را هدیه گرفتم که این عاملی شد تا با شعرها و داستان زندگی اخوان ثالث آشنا شوم. با توجه به علاقه مندی که نسبت به زندگی اخوان ثالث پیدا کردم، تصمیم به نگارش زندگی داستانی این شاعر عظیم کشورمان گرفتم.

حدادی درباره محتوای داستان اضافه نمود: فضایی که در این داستان ترسیم می گردد، درباره پسری با نام رها است که انتها نامه فوق لیسانسش را به اصرار پدر درباره اخوان ثالث می گذارند. شخصیت اصلی داستان، دارای بیماری اسکیزوفزنی است که در آن، مرز خیال و واقعیت برداشته می گردد، تا جایی که با جلو رفتن قصه، بیماری اش هم شدیدتر شده و اخوان را در توهماتش می بیند و شعرهایش را می شنود.

این نویسنده، کتاب از تهی سرشار را داستانی بلند عنوان نموده، گفت: این اثر رمان نیست؛ بلکه داستانی بلند است، همچنین مخاطب با خوانش این اثر به همان میزانی از اخوان ثالث اطلاعات کسب می نماید که شخصیت اصلی داستان به کشف و شهود می رسد؛ چرا که راوی این اثر، شخصیت رها است.

حدادی همچنین از منابع تحقیقاتی درباره این اثر سخن گفت و اضافه نمود: در مراحل پیش فراوری این اثر با افراد بسیاری گفت وگو انجام داده ام که نمونه آن حافظ موسوی است که اخوان را خوب می شناسد و درباره اش کتابی نوشته است. همچنین از کتاب های بسیاری برای جمع آوری اطلاعات درباره زندگی و آثار این شاعر بهره برده ام.

وی ادامه داد: کتاب از تهی سرشار قرار نیست زندگی نامه و یا معرفی شاعر باشد؛ بلکه اخوان ثالث نیز بخشی از روایت این اثر است و به پیش برد داستان یاری می نماید.

کتاب از تهی سرشار علی حدادی در 130 صفحه به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1139

به "برداشتی از زندگی اخوان ثالث در از تهی سرشار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشتی از زندگی اخوان ثالث در از تهی سرشار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید