تاکید واشنگتن و پاریس بر لزوم تشکیل فوری دولت لبنان با اختیارات کامل

به گزارش مجله آیرخ، سفیران ایالات متحده و فرانسه در بیروت روز آدینه در بیانیه مشترکی گفتند که لبنان نیازمند تشکیل دولتی با قدرت اصلاحات و اختیارات کامل است تا از بحران اقتصادی و اقتصادی بی سابقه خود خارج گردد.

تاکید واشنگتن و پاریس بر لزوم تشکیل فوری دولت لبنان با اختیارات کامل

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از آناتولی، بیانیه دوروتی شیا و آن گرو، سفرای آمریکا و فرانسه در بیروت یک روز پس از گفتگوها در ریاض با همتایان خود(نامی از آن ها ذکر نشده) در خصوص چگونگی یافتن یک استراتژی واحد برای یاری به لبنان صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است که فرانسه، آمریکا و سایر کشورها به یاری های فوری به لبنان از جمله بهداشت ، آموزش و ارسال مواد غذایی ادامه خواهند داد.

در این بیانیه تأکید شده هر اقدام مشخصی که رهبران لبنان در راستای برطرف چندین دهه سء مدیریت و فساد انجام دهند، برای جلب حمایت بیشتر فرانسه ، ایالات متحده و شرکای منطقه ای و بین المللی حیاتی است.

نشست ریاض در ادامه جلسه سه جانبه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه و فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان طی ماه گذشته در ایتالیا بود.

لبنان از کمبود شدید کالاهای اساسی، از جمله دارو، سوخت و شیر خشک، در میان کاهش ذخایر ارزی و سقوط آزاد پول ملی رنج می برد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1908

به "تاکید واشنگتن و پاریس بر لزوم تشکیل فوری دولت لبنان با اختیارات کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید واشنگتن و پاریس بر لزوم تشکیل فوری دولت لبنان با اختیارات کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید