تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند

به گزارش مجله آیرخ، وزیر بهداشت گفت: تحریم های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست COVID-19 هستند.

تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند

به گزارش خبرنگاران، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در زمینه تسریع فرایند واکسیناسیون فراگیر برگزار گردید، با بیان اینکه دنیا در طول دو سال گذشته با شرایط بی سابقه ای دست و پنجه نرم نموده است، اظهار کرد: با وجود اینکه پیشرفت های ملموسی در غلبه بر این ویروس چندگانه حاصل شده است؛ اما هنوز دولت ها و مردم در سراسر دنیا از پیامدهای چندوجهی آن رنج می برند.

وی ادامه داد: کوشش علمی در فراوری واکسن ها کلید نجات جان انسان ها است، اما توزیع ناعادلانه، احتکار واکسن و عدم شفافیت فراوریکنندگان به عنوان یکی از دلایل اصلی دستاوردهای ناقص به جای مانده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست COVID-19 هستند، بیان کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای فراوری کننده واکسن کووید، انتظار دارد سازمان دنیای بهداشت فرایند ثبت نام را برای دریافت EUL تسهیل و تسریع کند.

دکتر عین اللهی با تاکید بر اینکه تردید در خصوص واکسن و مشارکت ضعیف جامعه هنوز در سراسر دنیا رایج بوده و کار بیشتری برای افزایش آگاهی ضروری است، توضیح داد: زیرا تا زمانی که همه در امان نباشند، هیچ کس ایمن نیست.

بر اساس گزارش سایت وبدا، وی در خاتمه بر اهمیت اتخاذ رویکردی جامع به وسیله همکاری های بین المللی تقویت شده، با هدف توسعه یک سیستم سلامت قوی تر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر برای همه گیری های کنونی و آینده تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2244

به "تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید