خبرنگاران سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند راه اندازی شد

به گزارش مجله آیرخ، بیرجند - خبرنگاران - سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند با هدف ارزیابی فعالیت های علمی و ترسیم نقشه علمی دانشگاه راه اندازی شد.

خبرنگاران سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند راه اندازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه بیرجند روز یکشنبه گفت: علم سنجی یکی از روش های رایج ارزیابی فعالیت های علمی است و انتشار مداوم شاخص های علم سنجی که توصیف کننده کمی و کیفی پژوهش های صورت گرفته در دانشگاه است، می تواند مولفه مفید و کارآمد برای مدیریت پژوهش، سیاستگذاری علمی و چگونگی تخصیص بودجه و امکانات باشد.

رضا شریعتی نسب اضافه کرد: همچنین علم سنجی می تواند به عنوان ابزاری مهم در ترسیم نقشه علمی دانشگاه به کار رود.

وی گفت: در این راستا به عنوان اولین گام، سامانه علم سنجی دانشگاه راه اندازی شد و با استفاده از این سامانه همکاران می توانند اطلاعات دقیق تری از شرایط علمی خود و دانشگاه داشته باشند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: در گام بعد با راه اندازی واحد علم سنجی ذیل معاونت پژوهشی امکان رصد و پایش علمی و هدفمند داده های به دست آمده از سامانه و سیاستگذاری های کلان مربوطه امکان پذیر خواهد شد.

تعداد کل مقالات نمایه شده در scopus و کل استنادات دریافتی در scopus، توزیع مقالات در چارک های مختلف، فهرست مقالات، مقالات برتر هر یک از اعضای هیات علمی بخش هایی از این سامانه را تشکیل می دهد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در حال آماده سازی نسخه نهایی و رسمی این سامانه هستند که در هفته پژوهش راه اندازی خواهد شد.

علاقه مندان به وسیله نشانی http://scimet.birjand.ac.ir/University.php?id=1 می توانند به سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند وارد شوند.

دانشگاه بیرجند با بیش از 40 سال سابقه و کارکرد علمی و آموزشی در شرق کشور دارای حدود 12 هزار دانشجو در 340 کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) این دانشگاه حدود 30 درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند.

دانشگاه بیرجند با 350 عضو هیات علمی دارای بیشترین توان علمی و پژوهشی در استان خراسان جنوبی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1449

به "خبرنگاران سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند راه اندازی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند راه اندازی شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه علم سنجی دانشگاه بیرجند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید