روسیه به طرح افزایش عرضه نفت به چین پایبند خواهد بود

به گزارش مجله آیرخ، خبرنگاران: معاون وزیر انرژی روسیه تاکید نمود که مسکو قادر خواهد بود تا علی رغم تحریم های غرب به طرح افزایش عرضه نفت به چین عمل کند.

روسیه به طرح افزایش عرضه نفت به چین پایبند خواهد بود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ایتارتاس ، کریل مولودسوف معاون وزیر انرژی روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس خبری توضیح داد که علی رغم تحریم های غرب روسیه قادر خواهد بود تا به طرح افزایش صادرات نفت به چین پایبند باشد.

وی اضافه نمود: روسیه هیچ خطر و ریسکی برای پروژه های افزایش عرضه نفت به چین در شرایط کنونی نمی بیند. در ماه ژوئن شرکت ملی نفت چین طرح های افزایش واردات نفت خام از روسیه در سال 2014 میلادی را بر اساس قرارداد جدیدی که با شرکت دولتی روس نفت به امضا رسیده تایید ننموده است.

در این قرارداد به صادرات 2 میلیون تن نفت خام روسیه به چین اشاره شده است ولی طرف چینی تاکنون قصد داشته تا تنها 600 هزار تن نفت از روسیه خریداری کند.

آرکادی دورکویچ معاون نخست وزیر روسیه تاکید نموده است که روس نفت به رایزنی های خود با شرکت ملی نفت چین ادامه می دهد تا سال جاری 2 میلیون تن نفت به این کشور صادر کند.

در ژوئن 2013 میلادی روس نفت قراردادی به ارزش 270 میلیارد دلار با شرکت ملی نفت چین به امضا رساند تا 360 میلیون تن نفت طی 25 سال آینده به این شرکت عرضه کند.

آمریکا و اروپا تحریم های زیادی را علیه صنعت نفت روسیه اعمال نموده اند و عرضه تجهیزات و فناوری های پیشرفته صنعت نفت به شرکت های روسی را ممنوع نموده اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 620

به "روسیه به طرح افزایش عرضه نفت به چین پایبند خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به طرح افزایش عرضه نفت به چین پایبند خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید