سفر در دنیای پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله آیرخ، به دنیا پس از کرونا فکر نموده اید؟ اختلال در صنعت سفر و گردشگری به دلیل شیوع دیوانه وار این ویروس، برای ماه ها ادامه خواهد داشت، اما پس از اتمام این بحران، سفر به چه شکل خواهد بود؟

سفر در دنیای پس از کرونا چگونه خواهد بود؟

با وجود ممنوعیت هایی که هر لحظه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در تمام نقاط دنیا، وضع می گردد، تصور اینکه سفر پس از اتمام این اوضاع چگونه خواهد بود، واقعا سخت است.

تا تاریخ 31 مارس (12 فروردین 1399)، بیش از 780 هزار نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده اند و 38 هزار نفر، جان خود را از دست داده اند. متاسفانه این آمار لحظه به لحظه در حال افزایش است و طبق گفته های متخصصان، کشورهای بسیاری هنوز به پیک بیماری نرسیده اند.

سرعت سرسام آور دنیای همه گیری ویروس کرونا، آن را تبدیل به یک فاجعه باورنکردنی و مخرب می نماید، اما باید بدانید که صنعت سفر از بحران های گذشته عبور نموده است و متخصصان بر این باور هستند که شرایط به زودی به حالت عادی برخواهد گشت.

آدام بلیک (Adam Blake)، استاد اقتصاد و مدیر گروه پژوهشی دانشکده گردشگری و هتلداری در دانشگاه بورنماوث (Bournemouth) در بریتانیا گفت:

مردم تغییری ننموده اند، آن ها باز هم دوست دارند سفر نمایند، اما از این به بعد، آن ها در خصوص کارهایی که انجام می دهند، محتاط تر خواهند بود. آن ها نه تنها به این احتیاج دارند که قانع شوند که سفر کردن، مسئله ای ندارد و ایمن است، بلکه باید تغییرات واقعی و عینی را در جهت امن تر شدن سفر، ببینند و لمس نمایند.

در حال حاضر، ما نمی دانیم که کی و چگونه این همه گیری، انتها خواهد یافت. اما طبق گفته های تحلیل گران، به محض بهبود بحران بهداشت عمومی، مسافران برای ترغیب و حرکت به سمت سفرکردن، احتیاج به تماشا کاهش چشمگیر قیمت ها دارند.

خبرنگاران در ادامه میخواهد، هشت موردی که احتمالا خواسته مسافران در دنیای پس از کرونا است را ذکر کند، زمانی که بالاخره صنعت سفر دوباره موتورهایش را روشن می نماید و به سمت ترمیم و بهبود می رود.

1. کشتی های کروز بسیار مقرون به صرفه خواهند شد، اما ممکن است این مساله برای مشتریان تازه مهم نباشد

طبق گفته های کریستوفر اندرسون (Christopher Anderson)، استاد مدیریت بازرگانی در مدرسه هتلداری دانشگاه کورنل (Cornell) در شهر ایتاکا در استان نیویورک، مسافرانی که دوست دارند با کشتی کروز سفر نمایند، مطمئنا پس از آغاز دوباره خدمات خطوط کروز با قیمت هایی بسیار مقرون به صرفه روبه رو خواهند شد.

اندرسون با اشاره به تیترهای خبری در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشتی ها، محدودیت های سفر و بنادری که ممنوعیت ورود دارند، گفت:

چالش اصلی، جذب مشتریان تازه به سفر با کشتی کروز است که برای بقای این صنعت، یک امر ضروری به شمار می آید.

یکی از پیشنهادهای اندرسون برای جذب مشتریان تازه، تغییر شکل بعضی از کشتی های تازهی که هنوز در حال ساخته شدن هستند، بود، تغییراتی چون کابین های بزرگ تر و حجم مسافر کمتر. وی گفت، کاهش خدمات غذای سلف سرویس و حرکت به سمت سفارش مجزای غذا برای هر مسافر در طبقه های مختلف کروز نیز، ممکن است راه دیگری برای جلب اطمینان مسافرانی که نسبت به سفر با کروز، بدبین هستند، باشد.

2. تمیزی، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت

اندرسون گفت:

همه افراد، چه در صنعت کروز و چه در اقامتگاه ها و هتل ها، باید چگونگی نظارت و تمیز نگه داشتن محیطی که مصرف نماینده با آن در ارتباط است را تغییر دهند و بعلاوه این به روزرسانی ها و اطلاعات تازه را با مهمانان خود در میان بگذارند تا سطح آسایش و آرامش آن ها را افزایش دهند.

جان فریتگ (Jan Freitag)، معاون ارشد گروه لاجینگ اینسایتس (Lodging Insights) در شرکت تحلیل مهمانداری STR، با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی، گفت که باید اقدامات مشهود و تازهی برای نشان دادن تمیزی اماکن، تعریف شوند.

فریتگ با اشاره به اینکه چه این مساله به معنای بودن مایع ضدعفونی نماینده دست در همه جا باشد و چه به معنای ضدعفونی کردن مرتب سطوح سخت، گفت:

یک سیستم اداری ابلاغ کاملا واضح برای اطلاع مشتریان، وجود خواهد داشت.

3. قیمت اتاق های هتل ها قبل از برگشت به حالت عادی، با کاهش شدیدی روبه رو خواهد شد

طبق گزارش های فریتگ، نرخ قیمت هتل ها در ایالات متحده آمریکا در سومین هفته ماه مارس، 30 درصد افت داشته است و مطمئنن قبل از بازگشت به شرایط عادی، این کاهش قیمت ادامه خواهد داشت.

فریتگ گفت:

در گذشته، در زمان بحران های بزرگ چون سال 2001، پس از حمله به برج های دوقلو در 11 سپتامبر یا پس از اتمام رکود مالی در سال 2009، دو برابر بیشتر، از آغاز بحران تا رسیدن به پایین ترین نقطه قیمت، زمان برد تا قیمت اتاق های هتل ها به حالت اولیه بازگردد.

وی، فروپاشی هیچ بخشی از صنعت هتلداری آمریکا را پیش بینی نمی نماید، اما اختلال هایی در اوضاع این صنعت، رخ خواهد داد که در بیشتر موارد از چشم مهمانان به دور خواهد بود. ممکن است، هتل ها در پشت صحنه دست به دست شوند و صاحبان اصلی آن ها تغییر نمایند، اما کماکان تحت نام همان برند، فعال خواهند ماند.

4. مسافران ممکن است در هتل ها، احساس امنیت بیشتری نسبت به مکان های اقامتی اجاره ای نمایند

اندرسون می گوید تنها امیدی که هتل ها دارند این است که شاید پس از تمام شدن ماجراهای کرونا، مسافران با گزینه های اقامتی جایگزینی چون آپارتمان های اجاره ای ایر بی ان بی (Airbnb) و دیگر مکان های اقامتی اجاره ای، احساس راحتی ننمایند، زیرا آن مکان ها ممکن است برای برقراری ارتباط با مشتری و کسب استانداردهای سختگیرانه نظافت، به مشکل بربخورند.

اندرسون با پیش بینی یک تاثیر منفی در زمان کوتاه برای مکان های اقامتی اجاره ای مانند ای ایر بی ان بی، گفت:

من به ایمنی و امنیت ناشی از پروتکل های مشخص بهداشت و نظافت احتیاج دارم و این احتیاج را یک ارائه دهنده خدمات اقامتی مشخص مانند یک هتل، می تواند برای من فراهم کند.

5. جستجو برای بلیط پروازهای مقرون به صرفه تر و هواپیماهای خالی تر

اندرسون می گوید، مردم با سفر با هواپیما احساس راحتی بیشتری می نمایند، البته اگر آن ها کمتر پر باشند. او می گوید:

اگر ما واقعا در پی بازگشت به حالت عادی هستیم، شرکت های هواپیمایی باید با جایگاه های خالی بیشتر و قیمت های بسیار پایین تر از آنچه تابستان گذشته بود، پرواز نمایند.

چندین شرکت هواپیمایی در هفته گذشته اعلام کردند که قصد دارند بعضی از خدمات غذا و تنقلات را حذف نمایند. آن ها بعلاوه می خواهند جایگاه های وسط را خالی بگذارند تا هزینه ها کاهش یابد و تماس افراد روی هواپیما با یکدیگر، کمتر گردد.

اندرسون می گوید، در ابتدا صنعت سفر تفریحی داخلی راه خواهد افتاد و مطمئنن سفرهای بین المللی به تاخیر خواهند افتاد.

6. سفرهای تجاری ممکن است شرکت های هواپیمایی را احیا نمایند

در حالی که بسیاری از کسب و کارها ممکن است با برگزاری جلسه ها به صورت مجازی راحت تر باشند، اما اندرسون پیش بینی می نماید که میل به معامله های رو در رو به ترمیم صنعت هوایی یاری خواهد نمود. او می گوید:

من باور دارم که مردم احتیاج به تعامل دارند و احتمال دارد که یک مکث طولانی در معاملات معمول تجاری، با برگشت افراد به کارهایشان و برای خلق فرصت های تازه، منجر به احیای سفرهای هوایی گردد.

7. مسافران هوایی برای مدتی، از انعطاف پذیری بیشتری برای رزرو پرواز، برخوردار خواهند بود

اندرسون انتظار دارد که شرکت های هوایپمایی ای که در زمان شیوع بیماری، انتخاب های رزرو مجدد و لغو را در اختیار مشتریان خود قرار دادند، تا مدتی، نسبت به کنسلی ها و تغییر نرخ ها، سختگیری ننمایند. او می گوید:

فکر می کنم با ورود به سال 2021، بتوانیم به حالت قبلی بازگردیم.

8. افزایش درخواست برای سفرهای پایدار، یک ثروت بادآورده احتمالی است

یک روزنه امید برای صنعت سفر در این بحران می خواهید؟ به گفته پیتر گرینبرگ (Peter Greenberg)، یک گوینده خبری در یک ویدئو، این روزنه، فرصت حل کردن مشکل هایی که قبل از ویروس کرونا در اولویت ذهنی همه ما قرار داشت، خواهد بود.

اوورتوریسم یا ازدحام بیش از حد گردشگران، سفر پایدار و محیط زیست، قبل از شیوع ویروس کرونا، از مهم ترین دغدغه ها و موضوعات مطرح شده در میان مسافران بودند.

گرینبرگ گفت:

ما می توانیم پس از انتها این بحران، در یک راه مسئولانه تر و اخلاقی تر نسبت به صنعت سفر، گام برداریم.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2150

به "سفر در دنیای پس از کرونا چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در دنیای پس از کرونا چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید