کدام کشورها بیشترین ضرر گردشگری را از بحران کرونا متحمل می شوند؟

به گزارش مجله آیرخ، صنعت گردشگری از آنجا که بسیاری از مردم جهان به صورت خودخواسته یا اجباری به دلیل گسترش ویروس کرونا به قرنطینه رفته اند، با یک بحران جدی روبرو است.

کدام کشورها بیشترین ضرر گردشگری را از بحران کرونا متحمل می شوند؟

خبرنگاران - براساس مصوبه شورای مسافرتی و جهانگردی که نماینده صنعت بین المللی گردشگری است، سفر و جهانگردی در سال 2018 بالغ بر 8.8 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کرده است و مسئولیت 10.4 درصد از کل فعالیت های مالی جهان را بر عهده داشته است. این شورا تخمین می زند که 319 میلیون شغل در سراسر جهان زیر مجموعه صنعت جهانگردی است.

با بسته شدن مرزها و قرنطینه مردم در سراسر جهان برای هفته ها و برای کمک به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، بسکمک از شرکت ها در تلاش برای سرپا ماندن هستند. حداقل سه شرکت هواپیمایی در ایالات متحده و انگلستان برای ورشکستگی ثبت نام کرده اند. این بیماری همه گیر باعث ورشکستگی در صنعت کشتی های کروز نیز شده است و شهرت کشتی های کروز برای سفر بدون دردسر تحت تأثیر شدید قرار گرفته است.

در بین 20 اقتصاد بزرگ جهان، تایلند و فیلیپین بیش از یک پنجم تولید ناخالص داخلی خود را وابسته به صنعت توریسم هستند. دو تا از کشورهایی که بیشترین ضربه را از شیوع کرونا خورده اند، یهنی اسپانیا و ایتالیا نیز به شدت به صنعت توریسم وابسته هستند. کشوری که کمترین وابستگی را به توریسم دارد، کره جنوبی است که آن کشور به خوبی از شیوع ویروس جلوگیری کرده است

با این حال، شدیدترین بحران مالی در کشورهایی کوچک وجود خواهد داشت که کل اقتصاد خود را مدیون گردشگران خارجی هستند. از بین 20 کشور اول که به سفر و جهانگردی به عنوان منبع تولید ناخالص داخلی وابسته هستند، 15 کشور از جزایر کوچک هستند. برای مثال ایسلند که اقتصادش در طی بحران مالی سال 2008 دچار مسائل شدیدی شد، دوباره قسمتی از اقتصادش را از دست رفته خواهد دید، زیرا بیش از یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور از سفر و گردشگری حاصل می شود.

منبع : foreignpolicy

منبع: چمدان
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1083

به "کدام کشورها بیشترین ضرر گردشگری را از بحران کرونا متحمل می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها بیشترین ضرر گردشگری را از بحران کرونا متحمل می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید