شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 2.5میلیون نفر گذشت

به گزارش مجله آیرخ، آمارهای رسمی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی کشورهای مختلف نشان می دهد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید 19) در دنیا اکنون به بیش از 2.5میلیون نفر رسیده است.

شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 2.5میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آخرین آمارهای تجمیعی منتشرشده از سوی دولت ها در اقصی نقاط دنیا نشان می دهد که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید 19) در دنیا، حوالی ساعت 17 به وقت تهران از 2.5 میلیون نفر عبور نموده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماری Worldometers از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا به طور مستمر و با استناد به گزارش های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف دنیا اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها نموده است، آمریکا با ثبت بیش از 790 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (اسپانیا با 204 هزار مورد ابتلا) همچنان رتبه اول دنیا را از لحاظ شمار مبتلایان به کرونا در اختیار دارد.

میان قاره های دنیا نیز اروپا با ثبت بیش از 1.1 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا رتبه اول را در این فهرست به خود اختصاص داده است. بیش از 45 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا، در کشورهای اروپایی به ثبت رسیده است.

پایگاه آماری Worldometers شمار قربانیان ویروس کرونا در دنیا را نیز بالغ بر 171 هزار نفر اعلام نموده است که در این زمینه نیز با بیش از 42500 مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا صدرنشین فهرست دنیای است و پس از این کشور نیز ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

تا به امروز حدود 655 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا سلامتی خود را بازیافته اند و اقدامات درمانی برای بهبود 1.67 میلیون نفر از مبتلایان همچنان در جریان است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری کووید 19 که سازمان بهداشت دنیای (WHO) آن را بیماری همه گیر دنیای اعلام نموده است، تا به امروز در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره های مختلف دنیا شیوع یافته است.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 1134

به "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 2.5میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در دنیا از 2.5میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید