طرز تهیه خامه کیک با ماست با همه فوت و فن ها

به گزارش مجله آیرخ، خامه کیک از اصلی ترین پایه های کیک محسوب می شود که طعم و زیبایی آن را دو چندان می کند. نیاز هر قناد و آشپزی است که یکی از راه های تهیه خامه کیک را به روش خانگی بداند. خامه کیک با روش های متفاوتی درست می شود که یکی از ساده ترین آن ها در مطلب طرز تهیه خامه با کمترین مواد توضیح داده شده است. شما جدا از شیر و خامه قنادی، آن را با ماست هم می توانید امتحان کنید، پس طرز تهیه خامه کیک با ماست را در ادامه مطلب بخوانید.

طرز تهیه خامه کیک با ماست با همه فوت و فن ها

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با ماست

  • ماست یونانی دو فنجان
  • پودر قند یک دوم فنجان
  • وانیل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه خامه کیک با ماست

1. ماست را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با ماست یک کاسه مناسب انتخاب کنید و روی آن یک توری یا تنظیف تمیز قرار دهید. به آرامی ماست را داخل توری بریزید تا آب اضافه آن گرفته شود. برای این کار شما می توانید ظرف را برای یک شبانه روز در یخچال بگذارید تا آب آن کامل گرفته شود. به یاد داشته باشید که اگر آب ماست کامل گرفته نشود خامه شل خواهد بود. خامه کیک با نشاسته از دیگر دستورها است که می توانید در منزل آن را امتحان کنید.

2. مواد را مخلوط کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با ماست باید یک کاسه بزرگ دیگر انتخاب کنید تا در آن ماست، پودر قند و وانیل را بریزید. مواد را برای دو تا سه دقیقه با سرعت تند بزنید. در حین هم زدن کناره های کاسه را با لیسک جدا کرده و مجدد هم بزنید. مواد باید یک دست و کرمی رنگ شوند سپس ظرف خامه را برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه را هم می توانید برای کیک هایتان استفاده کنید.

3. خامه را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با ماست به راحتی آن را برای تزئین کاپ کیک، پنکیک و کیک اسفنجی خامه ای می توانید استفاده کنید. برای تزئین و خامه کشی کیک ها حتما از قیف پلاستیکی یا کفگیر کمک بگیرید.

نکات تکمیلی خامه کیک

خامه کیک را می توانید در منزل به راحتی برای انواع کیک یخچالی و تزئین کیک هایتان درست کنید با این حال نیاز است نکات زیر را در نظر داشته باشید تا مسئله ای هنگام آماده سازی آن پیش نیاید.

نگه داری خامه کیک

برای آن که خامه کیک تان برای مدت طولانی تر بماند حتما آن را با سرعت تند هم بزنید تا بتوانید برای چندروز آن را در یخچال بگذارید. از سویی دیگر می توانید خامه را در یک ظرف دربسته بریزید و برای یک هفته در فریزر بگذارید تا هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید. فقط قبل از استفاده باید آن را به مدت یک شبانه روز در یخچال بگذارید. با استفاده از این خامه خوشمزه می توانید به راحتی کیک خامه وانیلی را هم امتحان کنید.

خامه طعم دار

اگر می خواهید که خامه کیک تان طعم دار باشد از ماست یونانی وانیلی می توانید استفاده کنید. اگر طعم وانیل را دوست ندارید آن را با اسانس پرتقال، لیمو، بادام یا نارگیل جایگزین کنید. از سویی دیگر توت فرنگی خرد شده را هم می توانید به مواد اضافه و مخلوط کنید. طرز تهیه خامه کیک بدون خامه به سبک قنادی را هم می توانید به راحتی در منزل برای خامه کشی کیک هایتان امتحان کنید.

انتخاب ماست مناسب برای خامه کیک

در طرز تهیه خامه کیک با ماست باید این نکته را همواره در نظر داشته باشید که فقط از ماست یونانی استفاده کنید چرا که نسبت به دیگر ماست ها بافت خامه ای و غلیظ تری دارد. از سویی دیگر پروتئین موجود در آن مناسب ورزشکارها و افراد دارای رژیم غذایی است. تفاوت ماست یونانی، استرالیایی و ایسلندی را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

نکاتی در مورد تهیه خامه کیک

در تهیه خامه برای کیک و شیرینی نون خامه ای در فصل تابستان می توانید پره های هم زن را قبل از تهیه خامه، به مدت 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا از شل شدن خامه جلوگیری شود. برای اطمینان از فرم گرفتن خامه به پره های هم زن خود دقت کنید. با به جا ماندن رده پره های هم زن روی خامه می توان گفت که خامه کامل فرم گرفته است. طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را هم می توانید امتحان کنید.

موارد استفاده خامه

خامه فرم گرفته یا همان خامه کیک را به روش های مختلفی در دنیای شیرینی پزی می توان استفاده کرد. ناگفته نماند جدا از کیک و شیرینی، آن را برای خامه قهوه هم می توانید به کار ببرید. با این حال شما با مراجعه به کتاب کاله می توانید از روش استفاده آن در طرز تهیه نون خامه ای در توستر و طرز تهیه رولت خامه ای هم استفاده کنید.

غلظت خامه کیک

برای آن که خامه کیک تان غلظت مناسبی داشته باشد حتما قبل از مخلوط کردن مواد با یکدیگر، آب ماست را خوب بگیرید، با این حال ظرف خامه کیک را برای یک شبانه روز در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و آب آن تبخیر شود. در روشی دیگر می توانید کمی پودرقند به آن اضافه کرده و مجدد برای سه دقیقه با سرعت بالای هم زن خامه را بزنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 27 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: ayrokh.ir شناسه مطلب: 2475

به "طرز تهیه خامه کیک با ماست با همه فوت و فن ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه خامه کیک با ماست با همه فوت و فن ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خامه کیک با ماست با همه فوت و فن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید